Grupul de firme Agricola Bacău a închis anul 2014 pe plus

Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat în 2014 o cifră totală de afaceri de 616,626 mil. lei (aprox. 138,5 mil. euro), cu 4% mai mare decât cea înregistrată anul precedent. Grupul de firme Agricola Bacău a închis anul 2014 pe plus

„Performanţa economică a companiei a fost în anul 2014 rezultatul unei execuții foarte bune în operațional, iar revenirea prețurilor principalelor resurse la niveluri mai rezonabile a ajutat si ea. Rezultatul continuă trendul crescător pe care compania îl menține în ultimii 6 ani, astfel că putem  vorbi de o dublare a vânzărilor în acest interval”, a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

Cea mai bună evoluţie a fost în dreptul companiei Agricola Internaţional - care integrează lanţul de producţie a cărnii de pasăre – unde vânzările în volum au crescut cu circa 9%, ajungând la 353,665 mil. lei (aprox. 81 mil. euro). Evoluţia este cu atât mai reprezentativă cu cât piața cărnii de pasăre a avut o creștere lentă în 2014 față de 2013, de 2%, iar prețul mediu al cărnii de pasăre urmează un trend negativ în Europa, respectiv de – 3% în piața internă, în aceeași perioadă.

Unul dintre motoarele de creştere pentru această divizie au fost produsele cu valoare adăugată mare – produse refrigerate tranșate și dezosate – a căror pondere în mixul comercializat a crescut în detrimentul carcasei de pasăre. Au crescut de asemenea şi segmente de produse diferenţiatoare, de nişă, cum este Puiul Fericit, Puiul Familist, Puiul Antistres, gama Ușor de Gătit si, respectiv, sortimentele din carne de curcă, rață și chiar iepure.

Nu în ultimul rând, 85% din carnea de pui comercializată a fost carne refrigerată. Exporturile s-au diminuat cu aproximativ 30% față de anul trecut (circa 8% din producţia de carne). O explicaţie pentru evoluţia exporturilor stă în faptul că”ne-am concentrat mai mult pe piața internă, în special în zona retailului tradițional, unde livrăm astăzi 36,5% din producția de carne. În plus, exportul a fost orientat exclusiv pe marfă cu valoare adăugată mare, o parte semnificativă a acesteia fiind vândută sub brand Agricola”, a mai precizat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

Şi în dreptul celorlalte categorii de produse Agricola s-au înregistrat creşteri. Astfel, la categoria mezeluri (salamurile crud-uscate şi preparatele fiert-afumate aflate în portofoliul companiei Salbac) valoarea totală a vânzărilor a fost cu 11% mai mare decât în 2013, în condițiile în care această piață a continuat să se contracte. „Ne consolidăm poziția de lideri de piață în România la grupa salamurilor crud-uscate, cu vânzări de 16% din total segment. De asemenea, sortimentul nostru cel mai de preț - Salamul de Sibiu AGRICOLA - a înregistrat pe parcursul anului trecut o cotă medie în volum de 50% din total segment Salam de Sibiu comercializat pe piața internă”, a precizat Grigore Horoi.

Europrod SA, compania ce comercializează semipreparate şi produse tip ready-meal, şi-a menţinut anul trecut, cumulat, o cotă de piaţă de 19% în categorie. Astfel, în 2014 faţă de anul precedent vânzările companiei Europrod de semipreparate și produse ready meal au crescut cu 18% în valoare, în condițiile unei creșteri de 19% a volumelor comercializate. La ouă consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creștere cu 13% a cifrei de afaceri în 2014, respectiv o creștere cu aproape 6% a bucăţilor vândute în 2014 (57,894 mil. buc.).

Pentru anul 2015, Grigore Horoi spune că “suntem hotărâți să ne continuăm trendul ascendent din ultimii ani. Avem în continuare obiective de creștere. Pentru anul 2015 ne-am propus o menținere a cantităților vândute la carnea de pasăre, o creștere de 10% la mezeluri și semipreparate. Ne îndreptăm atenția către creșterea profitabilității, în special prin selecția riguroasă a portofoliului de produse, însă investim în continuare în diferențiere și comunicare pentru consolidarea valorii brandului Agricola în piață.”

Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
După ce în 2022 Grupul Agricola a atins borna de un miliard de lei cifră de afaceri, miza pentru 2023 este continuarea trendului ascendent....
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Cu un volum anual de 500.000 de tone, piața locală de carne de pui este dominată de companiile românești, 90% din volumele tranzacționate...
Grigore Horoi, Agricola: În perioade de criză este foarte dificil să menții parcursul normal al navei pe care o conduci
Grigore Horoi, Agricola: În perioade de criză este foarte dificil să menții parcursul normal al navei pe care o conduci
Sunt doi ani deja de când businessul Agricola navighează prin ape tulburi, situație generată pe de o parte de criza sanitară, iar pe de altă...
Afacerile grupului Agricola, creștere de 8% în primele 9 luni
Afacerile grupului Agricola, creștere de 8% în primele 9 luni
În primele nouă luni ale anului 2019 grupul de firme Agricola menține dimanica anului trecut, înregistrând o creștere a cifrei de afaceri de...