Fabrica de Fum vizează dublarea cifrei de afaceri în 2021
Pentru producătorii locali, finalul de an este perioada cu cele mai mari vânzări, când sunt consumate preponderent produse tradiționale, cum sunt cele pe bază de carne.
În acest context, Fabrica de Fum, producător artizanal de produse tradiționale din carne, se așteaptă la o creștere a vânzărilor și estimează dublarea cifrei de afaceri în 2021.
Însă, chiar și cu estimările bune pe final de an, 2020 nu a fost un an la fel de bun ca 2019. Producătorul estimează o cifră de afaceri de peste 900.000 lei în acest an, în ușoară scădere față de 2019 din cauza reducerii comenzilor din sectorul HoReCa, din moment ce acest sector reprezenta aproximativ 30 - 40% din cifra totală de afaceri.
Pentru a atenua pierderile, compania s-a axat mai mult pe vânzările online, prin platformele cu livrare la domiciliu, iar coșul mediul de cumpărături a fost de 50 - 60 de lei în 2020.
„Sperăm să încheiem acest an cu rezultate comparative cu cele de anul trecut, rezultate care pentru noi sunt mulțumitoare, dat fiind contextul în care ne-am desfășurat activitatea în 2020. Am reușit să funcționăm la capacitate deplină și, mai mult decât atât, am continuat să facem investiții. Acest lucru ne încurajează să sperăm că anul viitor va fi unul mai bun. Avem în plan schimbări majore și ne dorim să devenim mai vizibili inclusiv pe plan național și să fim prezenți pe toate marile platforme de vânzări online. De asemenea, pentru 2021, ne propunem o creștere majoră, de cel puțin 50% a cifrei de afaceri”, spune Marius Lungu, Director de Producție Fabrica de Fum.
Produsele comercializate de Fabrica de Fum, fiind din categoria celor tradiționale, necesită un ciclu de fabricație mai lung, de aproximativ 10-15 zile, ceea ce însemnă că, pentru a face față comenzilor, producătorul va crește producția față de cea de anul trecut, dar anunță că le va onora în limita stocului disponibil.
„În acest an, am făcut investiții în utilaje de producție și astfel am diversificat producția prin introducerea de produse noi cum ar fi cârnați de porc, cârnați de porc și vită, cârnăciori cu secărică, cârnați mioritici, șuncă presată din carne de porc și șuncă presată din carne de curcan. În zona noastră, partea de nord a Moldovei, cârnații sunt foarte apreciați și se află printre produsele cele mai căutate de anul acesta. Acest lucru a condus la o creștere a producției de la o lună la alta pentru acest sortiment de produse”, completează Marius Lungu.
Fabrica de Fum, brand 100% românesc, a intrat pe piață în 2017 și are ca principală piață de desfacere orașul Iași, unde produsele, în special cele din carne de porc, sunt listate în magazine de cartier. În egală măsură, produsele Fabrica de Fum se găsesc și pe rafturile băcăniilor de lux, care comercializează produse variate, cum sunt cele din carne de curcan, rață, oaie sau pasăre.
Producătorul colaborează cu mai multe băcănii din țară, din orașele București, Cluj, Constanța, Galați, dar și cu platforme online precum Real Food, All Farm, Băcănia Bolloga, Băcănia Tei, Foodicious, Roade și Merinde, Nord Hub.