Exporturile către Italia au crescut cu circa 10% în 2014

Schimburile comerciale dintre România şi Italia au atins în 2014 o valoare totală de 12,58 miliarde de euro, în creştere cu 6,9% faţă de anul precedent, spun reprezenzanţii Agenţiei Italiene pentru Comerţ Exterior (ICE), citând date INS. Cerealele, legumele şi fructele şi carnea sunt cele mai importante trei categorii de produse care merg către Peninsulă. Exporturile către Italia au crescut cu circa 10% în 2014

În 2014, România a exportat către Italia produse în valoare de 6,24 miliarde de euro (+9,1% faţă de 2013), în timp ce importurile au atins valoarea de 6,33 miliarde de euro (+4,3% faţă de 2013). Astfel, balanţa comercială a României în ceea ce priveşte schimburile comerciale cu Italia rămâne în continuare negative, cu un sold de 94 de milioane de euro.

Analizând schimburile comerciale din 2005 până în 2014, se observă o creştere progresivă a valorilor care a încetinit în 2008, odată cu criza economică, pentru a se reduce drastic în 2009. În anii următori, schimburile au reînceput să crească, ajungând în 2012 şi 2013 aproape la acelaşi nivel ca în anul 2008, iar în 2014 depăşind maximul istoric din anul 2011”, mai precizează Luca Gentile, Director al Biroului de la Bucureşti al ICE.

Ce produse se tranzacţionează?
În ceea ce priveşte importurile României, în anul 2014, potrivit Institutului Naţional de Statistică (ISTAT) din Italia, pe primul loc se regăsesc legumele şi fructele cu o valoare de 49,6 milioane de euro. Pe locul doi se situează cafeaua, cu o valoare de 27,4 milioane de euro, şi pe trei dulciurile, cu o valoare de 26,1 milioane de euro. Dintre acestea din urmă, 16 milioane de euro au reprezentat  produsele de patisserie, 6 milioane de euro ciocolata, 1 milioan de euro îngheţata şi 3 milioane de euro produsele pe bază de zahăr.

De cealaltă parte, este ştiut faptul că România exportă în general materii prime, produse neprelucrate sau semiprelucrate. Prin urmare, pe primul loc în top 3 produse exportate către Italia se află cerealele, cu o valoare de 123 milioane de euro, urmate de legume-fructe, cu o valoare de 51,2 milioane de euro. Printre principalele produse din această categorie se află ciupercile, fructele de pădure, dar şi produsele semiconservate pentru industria dulciurilor. Pe locul trei în topul exporturilor se află carnea cu o valoare de 19 milioane de euro. În cadrul aceste grupe, carnea proaspătă, refrigerată sau congelată reprezintă 11,6 milione de euro, iar preparatele din carne 7,4 milioane de euro.

Tot datele ISTAT poziţionează România pe locul 10 în topul ţărilor furnizoare din Uniunea Europeană, în timp ce noi ne află pe locul 11 în topul ţărilor de destinaţie a exporturilor italiene.

Italia în magazinele româneşti
În perioada 13 mai – 23 iunie, ICE - Agenția Italiană pentru Comerț Exterior - București, sub patronajul Ambasadei Italiei la București, în colaborare cu Institutul Italian de Cultură, aduce Italia mai aproape de tine în cadrul celei de-a șaptea ediții a Festivalului Italian. Festivalul se desfășoară în jurul datei de 2 iunie, când se sărbătorește Ziua Națională a Republicii Italiene. Festivalul cuprinde o serie de evenimente dedicate promovării produselor Made in Italy.

Unul din partenerii tradiţionali ai acestei acţiuni este şi Metro Cash&Carry, reţea în care se va desfăşura între 14 – 31 mai campania Gustul Italiei, ce va cuprinde oferte promoționale și demonstrații culinare. În oferta se vor afla peste 900 de produse cu specific italian din categorii diverse, precum: paste, sosuri, ulei de măsline, brânzeturi, preparate din carne (mezeluri), legume, pește, vin, fructe, un larg sortiment de capere, anghinare, cafea italiană şi otet balsamic. Dintre acestea, peste 70 de produse aparțin unor branduri italiene recunoscute pe plan internaţional. Noutatea acestui an constă în articolele-mărci proprii Metro, produse în Italia, precum sortimentul de măsline, paste și sosuri HoReCa Select.

Întreaga agendă a acţiunilor desfăşurate în cadrul Festivalului Italian poate fi accesată pe www.festivalitalian.ro
 

Importurile de alimente continuă să crească deși comerțul exterior al României a fost în scădere
Importurile de alimente continuă să crească deși comerțul exterior al României a fost în scădere
Companiile din România au importat alimente și animale vii în valoare de 5,53 miliarde euro în prima jumătate a acestui an și, potrivit...
Importurile de alimente, creștere de peste 24% după primele 11 luni ale anului trecut
Importurile de alimente, creștere de peste 24% după primele 11 luni ale anului trecut
Companiile din România au importat alimente și animale vii în valoare de nouă miliarde de euro până la finalul lunii noiembrie a anului...
Importurile de alimente, creștere de aproape 23% după primele nouă luni ale anului
Importurile de alimente, creștere de aproape 23% după primele nouă luni ale anului
Companiile din România au importat alimente și animale vii în valoare de 7,2 miliarde de euro până la finalul lunii septembrie din acest an, cu...
Importurile de alimente, creștere de peste 19% în prima jumătate a anului
Importurile de alimente, creștere de peste 19% în prima jumătate a anului
Companiile din România au importat alimente și animale vii în valoare de 4,68 miliarde de euro în primele șase luni din acest an, în creștere...