Dr. Oetker a cumpărat brandul de patiserie congelată “Morărița“

La începutul lunii decembrie a acestui an compania Dr. Oetker România a cumpărat brandul Morărița de la compania Panovia Prod, ce activează în localitatea Oltenița, judeţul Călărași, intrând astfel pe un nou segment de piață. Dr. Oetker este la a treia achiziție de la intrarea pe piața locală, după ce în 2015 a achiziționat brandul de ingrediente pentru patiserie și deserturi, vopsele de ouă și conservanți Alex, iar în 2007 preluase Inedit Food, ce activa în zona produselor pe bază de soia. Dr. Oetker a cumpărat brandul de patiserie congelată “Morărița“

Brandul Morărița activează în categoria produselor de patiserie congelată de pe piața românească încă din 2004,  oferind o gamă de produse ce cuprinde segmente precum foi de plăcintă, aluat pentru foietaj, minipateuri, croissante cu unt, saleuri şi ștrudele cu diferite umpluturi.

“Prin această achiziție Dr. Oetker România dorește să-și diversifice portofoliul de produse și în categoria deserturilor congelate, oferind consumatorilor soluții complete și rapide pentru pregătirea unui desert”, se arată în comunicatul de presă emis de companie. Producția întregului portofoliu sub marca Morărița, se va desfășura în fabrica Panovia, din Oltenița.

“Am decis să vindem marca Morărița unei companii precum Dr. Oetker pentru că pot să gestioneze dezvoltarea acestui brand pe viitor mult mai bine decât noi. Panovia se va concentra în continuare pe segmentul de piață bake-off, unde am investit foarte mult în ultima perioadă și unde compania desfășoară cea mai mare parte din operațiuni”, a precizat pentru Progresiv, Sabin Mărțoiu, Directorul General al companiei.

Piața de patiserie congelată are o valoare estimată la 14 milioane de euro, doar în zona de retail și produse ce se adresează consumatorului final, iar dinamica din ultimii ani a fost pozitivă, dar modestă. Principalii jucători de pe această piață sunt Unibel Nord, Orkla Foods, Alpin 57 Lux și Macromex. O analiză recentă pe această categorie puteți citi aici.


Compania germană Dr. Oetker activează în România din anul 1998 când a preluat firma Regal Corporation. Patru ani mai târziu producătorul a deschis o unitate de producţie lângă Curtea de Argeş. Dr. Oetker are în portofoliu peste 400 de produse din categoriile ingrediente pentru prăjituri, deserturi pudră, conservanţi pentru legume şi fructe, pizza & snack-uri congelate.

În 2015, Dr. Oetker a raportat la Ministerul de finanțe o cifră de afaceri de aproximativ 300 de milioane de lei și un profit de 18,63 milioane de lei, ambii indicatori fiind în creștere față de anul precedent.

Dr. Oetker raportează vânzări în creștere pentru anul fiscal 2019
Dr. Oetker raportează vânzări în creștere pentru anul fiscal 2019
Vânzările companiilor din grupul german Dr. Oetker s-au majorat în anul fiscal 2019 până la 3,39 miliarde euro, față de 3,01 miliarde euro...
Tranzacție pe piața de patiserie: Dr. Oetker preia Panovia
Tranzacție pe piața de patiserie: Dr. Oetker preia Panovia
Dr. Oetker, cel mai mare jucător de pe piaţa aditivilor alimentari, a preluat Rimco, compania care deține acțiunile producătorului de produse...
Afacerile Dr. Oetker, în scădere după șase ani consecutivi de creșteri
Afacerile Dr. Oetker, în scădere după șase ani consecutivi de creșteri
Dr. Oetker România, filiala locală a grupului german cu acelaşi nume, a încheiat anul financiar 2016 cu o cifră de afaceri de 285,53 mil. lei...
Dr. Oetker a cumpărat brandul de patiserie congelată “Morărița“
Dr. Oetker a cumpărat brandul de patiserie congelată “Morărița“
La începutul lunii decembrie a acestui an compania Dr. Oetker România a cumpărat brandul Morărița de la compania Panovia Prod, ce activează...