Contribuția socio-economică a Sistemului Coca-Cola în România, creștere cu peste 20% în 2021

Activitatea Sistemului Coca-Cola – compus din companiile Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România – a generat o valoare adăugată în economia locală de 519 milioane de euro euro, cu peste 20% mai mare în comparație cu anul anterior, pe întreg lanțul de valoare. Totodată, Sistemul Coca-Cola susține în mod direct și indirect 18.800 de locuri de muncă, potrivit celui mai recent Studiu de impact socio-economic, cel de-al șaptelea realizat de Sistemul Coca-Cola. Contribuția socio-economică a Sistemului Coca-Cola în România, creștere cu peste 20% în 2021

Activitatea Sistemului Coca-Cola în România include numeroși parteneri pe lanțul de valoare, de la fermieri care furnizează ingrediente pentru produse, furnizori de etichete, materie primă și ambalaje, tehnologie și echipamente, firme de consultanță și publicitate, la transportatori, distribuitori și parteneri comercianți. 85% dintre furnizorii Sistemului Coca-Cola sunt companii românești. Totodată, Sistemul Coca-Cola are 83.000 de clienți, din comerțul modern, tradițional și HoReCa. Sistemul Coca-Cola alături de companiile partenere plătesc salarii, taxe și impozite, angajează forță de muncă, investesc în comunități și creează valoare adăugată pentru economia locală.

Contribuție în creștere la economia locală

  • În 2021, valoarea adăugată susținută de lanțul de valoare al Sistemului Coca-Cola în economia românească a fost de 519 milioane euro (echivalentul a 0,22% din PIB), în creștere cu 20% față de anul precedent;
  • Contribuția directă prin salariile și taxele plătite, de către Sistemul Coca-Cola în România, a fost de 80 milioane euro;
  • În 2021, românii au cumpărat produse din portofoliul Sistemului Coca-Cola în valoare de 885 milioane de euro. Din fiecare euro cheltuit pentru acestea, 59 de cenți rămân în economia locală, comparativ cu 56 cenți, în 2020.

În 2021, investițiile în dezvoltarea capacității de producție, a operațiunilor locale și achiziții de echipamente ale Sistemului Coca-Cola în România s-au ridicat la suma de 37,5 milioane de euro. Fabricile din Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii sunt hub-uri regionale de inovare și producție, exportând în alte 14 țări.

Venituri mai mari pentru bugetul de stat

Taxele plătite în 2021 către bugetul de stat reprezintă cea mai mare componentă a valorii adăugate susținute de lanțul de valoare al Sistemului Coca-Cola în România, respectiv 229 milioane euro.

  • Valoarea taxelor plătite direct de către Sistemul Coca-Cola s-a ridicat la 39 milioane euro;
  • Contribuția indirectă, prin taxe plătite de furnizori, parteneri și furnizorii acestora, s-au ridicat la 190 milioane euro.

Mai multe locuri de muncă susținute în 2021

În 2021, echipele Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România numărau, în total, 1.529 de angajați. Activitatea Sistemului Coca-Cola susține, însă, un număr mai mare de locuri de muncă, respectiv 18.800, în industrii diverse, precum fabricarea de bunuri, servicii și transporturi pe întregul lanț de valoare.

  • 18.800 locuri de muncă generate direct și indirect de Sistemul Coca-Cola echivalează cu 0,24% din totalul angajaților din România, față de 0.20% în 2020;
  • Numărul locurilor de muncă susținute indirect de Sistemul Coca-Cola în România este de 17.271;
  • Fiecare loc de muncă în cadrul Sistemului Coca-Cola susține alte 11 locuri de muncă în România.

„De 31 de ani, construim în România mai mult decât o afacere de succes: suntem un partener implicat, consecvent și de încredere pentru mediul de afaceri și comunitate. În calitate de lider al industriei locale de băuturi, suntem conștienți de rolul nostru și de impactul pe care operațiunile companiei îl generează la nivelul societății românești. Lucrăm alături de partenerii noștri și, doar împreună, putem să creăm premisele pentru un viitor sustenabil. Investim constant în dezvoltarea capabilităților oamenilor și ne dorim parteneriate solide cu clienții, astfel încât să oferim consumatorilor noștri băutura potrivită pentru fiecare ocazie de consum, 24/7”, declară Jovan Radosavljevic, General Manager, Coca-Cola HBC România.

„Rolul băuturilor pe care le oferim este de a fi parte din momentele de bucurie a milioane de români. Tot astfel, ca business, ne propunem să contribuim la dezvoltarea comunității în care suntem prezenți, alături de întregul ecosistem economic implicat în activitatea noastră. Băuturile și campaniile de marketing sunt doar partea vizibilă a activității pe care o desfășurăm pe plan local. Dar cifrele din spatele lor confirmă angajamentul nostru puternic de a crește alături de România, de comunitatea și oamenii de aici”, adaugă Paris Nikolopoulos, General Manager, Coca-Cola România.

Prezent în România de 31 de ani, Sistemul Coca-Cola funcționează prin două companii partenere, cu activități complementare, care asigură prezența pe piața locală a unui portofoliu divers de băuturi. Compania Coca-Cola România, filială a The Coca-Cola Company, este responsabilă de implementarea strategiilor de marketing, managementul mărcilor, strategia de ambalare, promovarea la nivelul consumatorilor, publicitate, relații publice și cercetare de piață. Coca-Cola HBC România, parte din Grupul Coca-Cola HBC și liderul industriei locale de băuturi, este compania care îmbuteliază băuturile din portofoliul comun, în cele 3 fabrici, din Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii, asigură distribuția, vânzarea și marketingul operațional pentru produsele Coca-Cola.

Despre Studiul de Impact Socio-Economic al Sistemului Coca-Cola în România
Studiul de impact socio-economic este realizat de economiști de prestigiu din cadrul companiei de consultanță Steward Redqueen (Olanda), pe baza datelor din 2021, după o metodologie aplicată și în alte zeci de țări, creată de câștigătorul premiului Nobel pentru economie, Vassily Leontief.

Coca-Cola lansează două noi variante: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de Lămâie Verde
Coca-Cola lansează două noi variante: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de Lămâie Verde
Coca-Cola lansează pe plan local două variante noi de băuturi cu aromă de citrice: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de...
Coca-Cola HBC investește 42 mil. euro într-o fabrică din Italia
Coca-Cola HBC investește 42 mil. euro într-o fabrică din Italia
Coca-Cola HBC Italia a anunțat că va investi peste 42 de milioane de euro în fabrica Oricola din Abruzzo, scrie esmmagazine.com. Investiția va fi...
Îmbuteliatorul Coca-Cola, scădere de 8% a volumelor pe piața locală în 2023
Îmbuteliatorul Coca-Cola, scădere de 8% a volumelor pe piața locală în 2023
Coca-Cola HBC România, liderul pieței locale de băuturi, a raportat pentru anul 2023 volume de 186,8 milioane de unit cases. Rezultatul...
Coca-Cola investește peste 10 mil. euro într-o linie de decontaminare PET în fabrica de la Ploiești
Coca-Cola investește peste 10 mil. euro într-o linie de decontaminare PET în fabrica de la Ploiești
Sistemul Coca-Cola România, cel mai mare jucător din industria locală a băuturilor răcoritoare, a finalizat investiţia într-o linie de...