Coca-Cola testează sticlele din hârtie pe piața europeană

Gigantul Coca-Cola merge mai departe cu inovațiile la nivel de ambalaj și anunță că va testa în primăvara acestui an sticlele din hârtie. Prototipul a fost prezentat în luna octombrie a anului trecut, sticla constând într-un strat exterior de hârtie, dublat la interior de un strat din plastic reciclabil și capac. Ambalajul a fost dezvoltat în colaborare cu The Paper Bottle Company, iar scopul final al producătorului de răcoritoare este de a dezvolta o sticlă care să poată fi complet reciclată ca hârtie. Coca-Cola testează sticlele din hârtie pe piața europeană

Potrivită atât pentru băuturile carbonatate, cât și pentru cele necarbonatate, sticla de hârtie va fi testată în primă fază pe piața din Ungaria, printr-un parteneriat cu retailerul online kifli.hu, prin intermediul căruia 2.000 de consumatori vor putea degusta băuturile Adez în noul ambalaj.

"Acest test este un pas important pentru a evalua modul în care sticla de hârtie funcționează în viața reală și modul în care consumatorii răspund la acest tip de ambalaj", a declarat Stijn Franssen, R&D Packaging Innovation Manager la Coca-Cola Europe.

Dezvoltarea sticlei de hârtie este un pas în lupta contra deșeurilor și se încadrează în ambiția Coca-Cola "World Without Waste". Compania vrea să colecteze 100% din ambalaje până în 2025 și, mai mult decât atât, targetul este ca toate ambalajele sale să fie 100% reciclabile (în prezent, procentul este de 97% în Belgia).

Fondată în 2015, Paper Bottle Company este un joint-venture între specialistul danez în ambalaje BillerudKorsnäs și producătorul austriac de sticle Alpla. Pe lângă Coca-Cola, și alte companii din industria bunurilor de larg consum, precum L'Oréal și Carlsberg au răspuns pozitiv acestei inițiative. De altfel, Carlsberg a prezentat în 2019 propriul prototip al unei sticle de hârtie.
 

Kantar: Coca-Cola rămâne cel mai vândut brand din lume
Kantar: Coca-Cola rămâne cel mai vândut brand din lume
Coca-Cola rămâne cel mai vândut brand din lume, fiind ales de pe raft de către consumatori de aproape 8,3 miliarde de ori, arată studiul Brand...
Coca-Cola HBC România, declin de peste 10% al volumelor în T1
Coca-Cola HBC România, declin de peste 10% al volumelor în T1
Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, a înregistrat o scădere de peste 10% (low-double digits) a volumelor...
Coca-Cola lansează două noi variante: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de Lămâie Verde
Coca-Cola lansează două noi variante: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de Lămâie Verde
Coca-Cola lansează pe plan local două variante noi de băuturi cu aromă de citrice: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de...
Experiment marca Coca-Cola: Sprite renunță la etichetele clasice
Experiment marca Coca-Cola: Sprite renunță la etichetele clasice
Coca-Cola Marea Britanie a renunțat la etichetele de pe ambalajele Sprite și Sprite Zero pentru a simplifica procesul de reciclare și pentru a...
Coca-Cola lansează pe plan local sticlele cu capace atașate
Coca-Cola lansează pe plan local sticlele cu capace atașate
Sistemul Coca-Cola în România, format din companiile Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, introduce pe piața locală, începând cu...
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
O industrie în continuă evoluție, caracterizată de ceva timp de interesul tot mai mare pentru colectare și reciclare, piața ambalajelor din...