Coca-Cola lansează pe plan local sticlele cu capace atașate
Sistemul Coca-Cola în România, format din companiile Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, introduce pe piața locală, începând cu luna aprilie, capacele care rămân atașate de sticlele din plastic.
Inițiativa este parte din tranziția pe care o face compania Coca-Cola în toată Europa, pentru a îndeplini prevederile referitoare la închiderea recipientelor din plastic pentru băuturi, incluse în Directiva UE privind materialele plastice de unică folosință, și are scopul de a facilita colectarea și reciclarea capacelor din plastic împreună cu sticlele și de a contribui, astfel, la reducerea deșeurilor de ambalaje.
Începând cu luna aprilie vor fi disponibile primele serii de sticle cu capace atașate pentru brandurile din portofoliul de băuturi răcoritoare necarbonatate, respectiv Fuzetea și Cappy.
Tranziția către noile ambalaje cu capac atașat se va face etapizat, în următoarea perioadă. Până la finalul anului, întregul portofoliu de băuturi carbonatate, necarbonatate și de apă va avea va avea ambalaje cu capac atașat.
În România, compania a început deja producția sticlelor cu noul capac atașat pentru portofoliul de băuturi răcoritoare necarbonatate, urmând ca în luna mai să înceapă tranziția și pentru sticlele de băuturi răcoritoare carbonatate. Investiția în modernizarea liniilor de îmbuteliere a reprezentat 0,5 milioane de euro.
„Suntem conștienți de rolul pe care îl avem în a ține ambalajele departe de natură. Lucrăm, prin soluții diverse, pentru a accelera tranziția către o economie circulară, în care ambalajele sunt resurse, nu deșeuri. Un rol important în strategia noastră îl au inovația și investițiile în designul ambalajelor, pentru a le face mai sustenabile și a încuraja consumatorii să colecteze pentru reciclare. Încă din 2014, am introdus, pentru apa minerală naturală, Dorna, un ambalaj inovator, realizat în proporție de 30% din plante. Am continuat cu lansarea, în 2020, a portofoliului de ape minerale naturale în 100% PET reciclat, apoi cu introducerea Keel Clip™, o alternativă de ambalaj colectiv care înlocuiește folia de plastic. În prezent, 20% din totalul portofoliului ambalat în PET este îmbuteliat în PET reciclat și 100% din portofoliul de băuturi răcoritoare al Sistemului Coca-Cola este disponibil în ambalaje reciclabile”, a spus Jovan Radosavljevic, General Manager Coca-Cola HBC România.
Citiți și: Răcoritoarele, categoria în care inflația temperează euforia consumului
Tranziția la capacele atașate va fi susținută și de o amplă campanie de comunicare, dezvoltată în mediul digital, dar și în magazine, pentru a sprijini familiarizarea consumatorilor cu noile capace.
Prima țară în care Coca-Cola a lansat produse cu noile capace a fost Spania, în anul 2021.
Lider al industriei locale de băuturi, cu trei fabrici, în Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii, Coca-Cola HBC România numără, în medie, 1.455 de angajați. Producătorul a înregistrat anul trecut volume de 203,7 milioane de unit cases, marcând un avans de 0,6% prin comparație cu anul precedent, arată datele din raportul financiar publicat de companie.