CBRE o numește pe Carmen Ravon în funcția de Head of Retail Occupiers pentru regiunea CEE

CBRE, liderul global al pieței de consultanță imobiliară, continuă să își consolideze operațiunile în cele zece țări din regiunea CEE și o numește pe Carmen Ravon, unul dintre cei mai apreciați experți români în retail, în prezent lider al echipei de retail a CBRE România, în rolul de Head of Retail Occupiers pentru întreaga regiune CEE cu misiunea de a coordona și facilita expansiunea retailerilor în regiune. CBRE o numește pe Carmen Ravon în funcția de Head of Retail Occupiers pentru regiunea CEE

Cu o experiență de peste 15 ani în domeniul imobiliar de retail, Carmen a semnat cu succes și în mod repetat contracte de închiriere cu companii internaționale de top, precum: Peek & Cloppenburg, Inditex Group, Decathlon, H&M, C&A, Hervis, LC Waikiki, DM, Lidl, Sephora, Adidas, Mango, Jysk, KFC, McDonalds, Starbucks, Office Shoes, și multe altele. Împreună cu echipa sa locală a consiliat retaileri importanți în procesul de optimizare a portofoliilor, cum ar fi Victoria's Secret, Burger King, Nespresso, Michael Kors, Lagardere și Philip Morris, și a coordonat, de asemenea, procese de închiriere pentru noi centre comerciale și parcuri de retail, cât si proiecte de renovare și reînchiriere pentru centre comerciale în toate orașele mari din România.

„Recentele perturbări ale pieței de retail, și în special ascensiunea e-commerce-ului, au condus la o nevoie suplimentară de consultanță din partea companiilor, care necesită nu numai o expertiză aprofundată, ci și creativitate și leadership. Carmen are un know-how și o capacitate remarcabilă de a anticipa tendințele pieței și se va concentra pe crearea și consolidarea relațiilor noastre de afaceri cu companiile de retail care au nevoie să își extindă amprenta pe orice format de retail în cele 10 țări din Europa Centrală și de Est, precum și pe cooperarea strânsă cu echipele dedicate sectorului Industrial & Logistică din structura noastră”, susține Andreas Ridder, Managing Director al CBRE pentru regiunea CEE.

Carmen Ravon este artizanul noii linii de business Omnichannel, CBRE România fiind prima companie imobiliară care a lansat servicii de acest tip din dorința de a asista retailerii în expansiunea lor pe sectorul logistic. Întrucât dezvoltarea comerțului electronic implică strategii și investiții în lanțul de aprovizionare și logistică pe toate piețele din CEE, Carmen va colabora îndeaproape în noul rol și cu experții CBRE din regiune pe sectorul Industrial & Logistics.

„Echipa locală exportă leadership în CEE de mulți ani, în diferite sectoare ale pieței imobiliare, dovedind în mod repetat că România are un portofoliu puternic de talente. Abilitățile, creativitatea și expertiza lui Carmen în domeniul serviciilor de Retail și Omnichannel vor servi într-un moment în care granițele dintre retail, industrial și logistică se estompează accelerat și o nouă abordare se impune”, a afirmat Răzvan Iorgu, Managing Director al CBRE Romania.

Carmen Ravon este absolventă a Academiei de Studii Economice din București, specializarea Finanțe și Bănci și deține o diplomă de management de la The Open University Business School din Londra.

„Suntem martorii unei perioade atipice, iar retailul se transformă mai repede decât oricând, fie că vorbim de experiențele din centrele comerciale ori de expansiunea comerțului electronic. Pentru a pune lucrurile in contextul unei perspective globale relevante este de reținut că penetrarea comerțului electronic va împinge vânzările online către o valoare de 3,9 trilioane de dolari până în 2025, ceea ce înseamnă de 4 ori mai mult decât în 2015. Cu ajutorul expertizei echipelor de retail din CEE, vom sprijini companiile specializate de retail în luarea unor decizii profitabile pentru afacerile lor prin extinderea în țările CEE, zone care beneficiază de un climat economic stabil, condiții fiscale avantajoase, forță de muncă educată și, cel mai important, de o putere de cumpărare în creștere", a explicat Carmen Ravon, noul Head of Retail Occupiers al CBRE pentru regiunea CEE.

După rezultate mai slabe ale sectorului de retail în 2020, Oxford Economics prevede o creștere anuală pentru toate țările din regiunea CEE în 2021 și 2022, în medie fiind prognozată la 5% față de anul anterior în 2021 și la 3% față de anul anterior în 2022. Printre țările cu cea mai mare creștere în 2021 (peste 8% față de anul anterior) se numără Bulgaria, Croația, România și Slovenia. În 2022, se estimează ca Republica Cehă, Estonia și Slovacia să înregistreze peste 6% față de anul anterior.

În România, se estimează că stocul modern de retail va depăși bariera de 4,00 mil. mp, ajungând la 4,10 mil. mp până la sfârșitul anului 2021. Luând în considerare proiectele în construcție, cât și cele planificate, până la sfârșitul anului 2022, se așteaptă ca valoarea totală să atingă 4,30 mil. mp, volum anticipat care este în măsură să redea investitorilor și dezvoltatorilor încrederea în retailul tradițional.

Stocul de spații moderne de retail din România înregistrează 3,98 mil. mp la sfârșitul trimestrului al treilea al acestui an, reunind ca formate de retail atât centre comerciale, cât și parcuri de retail. Luând în considerare noile livrări se poate observa predispoziția dezvoltatorilor către formatul de retail specializat, tendință începută în 2020 și modelată de reglementările impuse de pandemie.

Cu toate acestea, influența comerțului electronic în modelele de afaceri ale retailerilor și creșterea puternică a acestui mod de achiziție în preferințele clienților interferează deja cu modelul tradițional de desfacere a mărfii, rămânând doar la latitudinea retailerilor să aleagă modul în care vor integra abordarea omnichannel în strategiile lor de vânzare.

 

Stocul total de spații moderne de retail a depășit 4,1 milioane mp în România
Stocul total de spații moderne de retail a depășit 4,1 milioane mp în România
CBRE, lider global pe piața de servicii comerciale și investiții în real estate, anunță că, în primul trimestru din acest an, stocul total...
CBRE: România, pe primul loc în CEE la cheltuielile consumatorilor pe alimente în magazinele fizice
CBRE: România, pe primul loc în CEE la cheltuielile consumatorilor pe alimente în magazinele fizice
Cea mai largă categorie de bunuri achiziționate în magazinele tradiționale o reprezintă alimentele, cu o cotă de 59% în regiunea CEE....
CBRE îl mandatează pe Victor Răchită la conducerea departamentului Industrial & Logistică
CBRE îl mandatează pe Victor Răchită la conducerea departamentului Industrial & Logistică
CBRE, liderul global al pieței de consultanță imobiliară, îl numește pe Victor Răchită la conducerea departamentului Industrial & Logistică...
CBRE: 2021 se conturează ca un nou an record pentru piața de industrial, influențat și de evoluția retailului
CBRE: 2021 se conturează ca un nou an record pentru piața de industrial, influențat și de evoluția retailului
În primul trimestru din acest an, pe piața din România au fost închiriați în total 264.000 mp de spații industriale, potrivit raportului...