Aquila pregătește listarea la Bursă și anunță o ofertă publică primară inițială
Liderul pieței de distribuție a bunurilor de larg consum din România anunță intenția sa de a lansa o Ofertă Publică Inițială de vânzare a unor acțiuni nou emise în cadrul unei majorări de capital social.
Oferta va viza vânzarea de către Aquila a unui număr de până la 66.666.800 acțiuni nou emise, în cadrul unei majorări de capital social de la 133.333.600 acțiuni emise până în prezent și până la maxim 200.000.400 acțiuni. Aceasta se adresează investitorilor de retail și celor instituționali din România, precum și altor investitori instituționali eligibili, în conformitate cu prevederile Prospectului.
Ulterior închiderii cu succes a Ofertei potrivit Prospectului, se va solicita admiterea tuturor acțiunilor emise de Aquila la tranzacționare pe piața reglementată la vedere administrată de BVB.
„Am construit în 26 de ani o companie de succes, lider în sectorul distribuției în România, cu un EBITDA de 28,6 milioane euro la o cifră de afaceri de aproape 400 milioane euro în 2020. Prin oferta publică inițială la Bursa de Valori București de majorare a capitalului social, pregătim următoarea etapă de dezvoltare a Aquila, ce presupune achiziții ale unor companii care dețin portofolii importante de branduri de bunuri de larg consum și ale unor jucători din domeniul distribuției. În plus, vizăm, prin majorarea de capital, obținerea de fonduri pentru digitalizarea proceselor noastre, pentru investiții în dezvoltarea brandurilor proprii și pentru capitalul de lucru. Toate aceste direcții de dezvoltare vor contribui la consolidarea poziției noastre de lider și vor genera surse de venit suplimentare, care vor aduce plus valoare companiei și acționarilor săi”, a declarat Vasile Constantin Cătalin, CEO al AQUILA.
Acțiunile AQUILA sunt deținute integral, la data anunțului, de două persoane fizice, în proporții egale.
Vânzările Grupului, potrivit situațiilor financiare combinate, au atins în anul 2020 circa 1,79 miliarde lei , înregistrând o creștere de 6% față de 2019, cu un profit net de 60 milioane lei. La nivelul primului semestru din 2021, Grupul a înregistrat o cifră de afaceri de 901 milioane lei și un profit net de 21 milioane lei.
Cifra de afaceri a Grupului a crescut cu o rată anuală cumulată de creștere (CAGR) de 11,6% din 2018 până în 2020, ca rezultat al eficientizării operațiunilor și portofoliului de produse, precum și prin achiziția Agrirom, care a consolidat poziția pe categoria produselor congelate pe toate canalele de distribuție Retail și HoReCA. Distribuția bunurilor de larg consum reprezintă principalul segment de activitate al Grupului, cu o pondere de 92,1% din totalul cifrei de afaceri în anul 2020, celelalte segmente de logistică și transport având ponderi aproximativ egale.
În perioada 2018 – 2020, precum și la 30 iunie 2020 și 30 iunie 2021, marja brută a Grupului pe segmentul de distribuție în România a fost în jurul valorii de 20%, atingând 21% în 2020, ca urmare a listării de noi furnizori și a diversificării portofoliului de produse, precum și ca urmare a optimizării mixului între canalele Retail Tradițional și Retail Organizat, prin redimensionarea ponderilor celor două canale.
În perioada 2018 – 2020, Grupul a realizat în medie investiții în valoare de 25,1 milioane lei pe an, iar pentru anul 2021 are un buget de investiții estimat la 21 milioane lei. Investițiile în achiziții din anul 2019 au fost utilizate pentru achiziția Agrirom. Scăderea nivelului investițiilor din anul 2020 a fost generată de efectele pandemiei COVID-19.
În următorii cinci ani, Aquila își propune să își consolideze poziția pe piața de distribuție, logistică și transport a bunurilor de larg consum, prin dezvoltare atât organică, precum și prin achiziții de companii deținătoare de branduri naționale sau companii cu cota de piață semnificativă în categorii complementare, atât în România cât și în țările vecine.
Activitățile principale ale Grupului (format din AQUILA și filialele sale Printex S.A. (în România) și Trigor AVD SRL (în Republica Moldova)) constau în distribuția, logistica și transportul bunurilor de larg consum pe canalele de distribuție Retail și HoReCa pentru furnizori globali, precum: Unilever, Mars (Wrigley), Ferrero, Philips, Essity, Coca-Cola, Lavazza, Upfield, IFFCO. Grupul, cu peste 26 de ani de experiență în industria distribuției bunurilor de larg consum din România, are o rețea de distribuție în peste 67.000 puncte de vânzare, cu prezență pe canale precum Retail Tradițional (circa 58.000 puncte de vânzare), Retail Organizat (peste 4.500 puncte de vânzare) și HoReCa (circa 5.000 puncte de vânzare). Activitatea de distribuție desfășurată de Aquila acoperă circa 90% din universul pieței de Retail Tradițional și Retail Organizat din România, având capabilități de distribuție a produselor din toate categoriile de temperatură.
Grupul este prezent în Republica Moldova prin Trigor AVD, companie care are ca principale domenii de activitate distribuția, depozitarea și transportul național și internațional al bunurilor de larg consum. Principalii furnizori ai Trigor AVD sunt: Unilever, Kimberly Clark, Tchibo și Ferrero. La data de 30 iunie 2021, Trigor AVD avea un portofoliu cu peste 3.000 de clienți.
Complementar distribuției bunurilor de larg consum, Grupul prestează servicii de logistică, prin operațiuni de depozitare, (re-)ambalare și transport intern pe diferite segmente de temperatură: ambient, refrigerat și congelat. Grupul are o capacitate de depozitare de peste 130.000 de paleți în 4 centre logistice (din care unul este situat în Republica Moldova) și 6 puncte de cross-docking (din care două sunt situate în Republica Moldova), pe o suprafață de depozitare de aproximativ 120.000 metri pătrați
Adițional, Grupul furnizează servicii de transport internațional de mărfuri. Divizia de transport internațional a AQUILA are o acoperire la nivel european, cu o flotă de 114 camioane de mare tonaj, din totalul de 1648 de autovehicule. Activitatea de transport internațional a AQUILA acoperă 15 țări din Europa.
Grupul este prezent pe piață cu branduri proprii precum Gradena și Yachtis, LaMasa și Frisco.