Antoine Brun, P&G: Cresc acele categorii unde penetrarea este scăzută
În contextul în care în următorii ani vom asista la o creștere susținută la nivelul tuturor categoriilor din industria bunurilor de larg consum, o accelerare a ritmului se va resimți în cazul segmentelor a căror penetrare este scăzută, crede Antoine Brun, Vicepreședinte P&G pentru Europa de Sud-Est.
„Ne bucurăm de o creștere susținută la nivelul tuturor categoriilor. Vedem însă o accelerare a ritmului la nivelul categoriilor unde penetrarea este scăzută. Un exemplu în acest sens – periuțele electrice Oral-B. Toată lumea folosește detergent, toată lumea folosește șampon, dar dacă analizăm segmentul periuțelor electrice, doar 9% dintre consumatorii români le folosesc. Deci, dacă în fiecare an pot aduce o persoană în această categorie cresc cu 10%. Spre comparație, în Germania jumătate din populație utilizează acest device. De aici și spațiul deosebit de generos de a crește”, explică Antoine Brun.
Acesta mai susține că, în următorii ani, o altă categorie care va experimenta o creștere accelerată este cea a detergenților lichizi. În acest moment, cota de piață a detergenților lichizi sub formă de capsulă este de 15%. “Sub acest aspect, credem că vom asista la o creștere rapidă a segmentului. De aceea am hotărât să investim în noua fabrică de la Urlați, unde vor fi produse capsulele de detergent lichid Ariel Pods. Și asta pentru că românii sunt printre consumatorii cei mai deschiși la inovație, iar Ariel se bucură aici de cea mai mare cotă de piață la nivel mondial”, a mai spus Vicepreședintele P&G Europa de Sud-Est.
Unitatea de producție de la Urlați este a doua din grupul P&G unde vor fi produse capsulele de detergent lichid, după cea localizată în Franța, mare parte din producție urmând să fie exportată.
Compania a obținut pentru acest proiect un ajutor de la stat în valoare de 29,05 milioane de lei. Construcția noii unități de producție a fost demarată, termenul estimativ pentru startul producției fiind ianuarie 2021, potrivit declarațiilor companiei. În urma acestei investiții vor fi create aproximativ 120 de noi locuri de muncă în primii doi ani de funcționare a fabricii.
Procter&Gamble a deținut pe plan local o fabrică de detergenți la Timișoara, pe care a vândut-o grupului german Falli în anul 2014. La Timișoara se produceau detergenți de rufe, produse pentru îngrijirea țesăturilor și detergenţi de vase, Procter&Gamble achiziționând această fabrică de la statul român în 1995, după care a modernizat-o şi a extins-o, mare parte din producţie mergând către export.
“De-a lungul timpului P&G a renunțat la unele categorii precum parfumurile sau mâncarea pentru animale. Acum cheia este crearea de sinergii în interiorul portofoliului și să fii capabil să investești în acele categorii în care te poți diferenția. Răspunsul pentru o companie nu trebuie să se situeze în zona „cu cât mai multe categorii, cu atât mai bine”, ci mai degrabă este reprezentat de orientarea spre zone profitabile, unde ai oportunitatea de a crește, unde poți găsi inovații reale prin care să crești categoria. Uneori este mai bine să crești rapid într-un număr restrâns de categorii decât să dezvolți prea mult business în același timp”, a punctat Antoine Brun.
P&G mai deține pe plan local o fabrică de produse pentru îngrijirea părului, inaugurată în anul 2010 în urma unei investiții inițiale de 100 de milioane de dolari, unitate care a devenit între timp centru de export. În fabrica de șampoane de la Urlați lucrează aproximativ 300 de oameni, iar 90% din volume sunt livrate pe piețele externe. Aici se produc șampoane Head & Shoulders și Pantene pentru piețe mari din regiune, precum Rusia și Turcia. Terenul pe care este construită fabrica are o suprafață de 25 de hectare, unitatea ocupând efectiv 6 hectare.