Alka, investiții de 25 mil. euro în fabrica din Ploiești și afaceri de 77 mil. euro în 2022

Alka Group, unul dintre cei mari jucători din industria locală de FMCG, a încheiat recent cea de-a două etapă de dezvoltare a fabricii din Ploiești, unde se produc snack-uri sărate coapte. Începută în 2018, investiția se ridică la 25 de milioane de euro și reprezintă „pariul” pe piața locală al producătorului care a înregistrat anul trecut afaceri de aproximativ 77 milioane euro (381 milioane lei), în creștere cu 35% față de anul anterior. Pentru 2023, Alka Group mizează pe o creștere strong double digit, primele cinci luni ale acestui an confirmând targetul. Alka, investiții de 25 mil. euro în fabrica din Ploiești și afaceri de 77 mil. euro în 2022

Din totalul de 25 milioane de euro, 4,2 milioane au fost investite în corpul fabricii, 2,8 milioane în depozitul acesteia, iar cea mai mare parte, de 18 milioane, în echipamentele de producție. Toate aceste investiții permit companiei Alka să producă peste 100 de milioane de pungi de snack-uri pe an, care ajung pe rafturile a sute de mii de magazine din România și din afara țării. Mai exact, produsele din fabrica de la Ploiești ajung în 50 de țări din 5 continente. Mai mult, exporturile reprezintă o treime din businessul Alka Group, Europa fiind principala zonă strategică, cele mai recente piețe deschise fiind zona Benelux, precum și Guatemala sau Islanda.

Într-un interviu acordat Progresiv, Ady Hirsch, CEO Alka Group, vorbea despre o încetinire a consumului din punct de vedere cantitativ în mai multe categorii de produse începând cu ultimul trimestru din 2022 și care se menține și în 2023. ”De aceea am fost mai prudenți cu așteptările noastre. În același timp, sunt multe oportunități de captat, mai ales într-o perioadă de criză. Am continuat să implementăm strategia și în primele luni ale anului 2023, iar rezultatele de vânzări după patru luni sunt o continuare ale performanței noastre din 2022, adică un strong double digit growth volumic și valoric”, a detaliat Ady Hirsch.

Alka, fabrica de snack-uri sărate coapte de peste 6.600 metri pătrați

Fabrica Alka din Ploiești reprezintă și locul unde resurse locale de făină, zahăr, ambalaje și alte materii prime secundare sunt folosite în producția produselor Alka. Peste 12.000 de tone de grâu românesc sunt transformate în produse precum Toortitzii, Soocitzii sau Meteoritzii.

„Ne mândrim pentru contribuția noastră la economia României și prin locurile de muncă create, dar cea mai mare bucurie pentru noi este că prin produsele noastre inventate și produse în România, ce ajung la sute de milioane de oameni de pe cinci continente, am devenit neoficial ambasadorii culinari ai României în lume. Fabrica de la Ploiești reprezintă un proiect în care am crezut încă de la prima schiță și în care am investit continuu astfel încât să putem fi cât mai aproape de nevoile și dorințele iubitorilor de produse Alka. Investițiile din ultima perioadă ne ajută să fim în continuare unul dintre jucătorii importanți din industria alimentară românească, cu aproape 30 de ani de experiență ca producător local”, a declarat Ady Hirsch CEO ALKA Group.

Cu o suprafață de 6.600 metri pătrați construiți și un depozit cu o capacitate de produse finite de 4.000 de paleți, compania Alka are posibilitate de a-și menține vie promisiunea de a oferi consumatorilor români produse în linie cu trendurile culinare moderne de gust, formă, textură și ingrediente, devenind o parte inerentă din viața românilor, din obiceiurile, gusturile și societatea românească.

În 2022, grupul ALKA a înregistrat o cifră de afaceri de 381 milioane lei și are peste 900 de angajați, poziționându-se în top 3 jucători în multe dintre segmentele în care activează. Grupul Alka a fost înființat în 1994 ca investiție de tip greenfield. Alka era atunci prima companie din România producătoare și distribuitoare de cafea măcinată ambalată, vidată și în pliculețe. De atunci, Alka a investit zeci de milioane de euro în tehnologie și în dezvoltarea producției locale.

În prezent, Alka Group acoperă multe categorii, având o prezență puternică la nivel național în România, precum și în alte 50 țări la nivel internațional.Portofoliul mai conține și cafea prăjită și ambalată (sub mărcile Stretto și Gold Mocca). De asemenea, compania este importator și distribuitor al produselor Perfetti Van Melle, pentru brandurile Chupa Chups și Mentos.

 

Ady Hirsch, Alka: 2022 este un an de vârf din perspectiva investițiilor. Depășim 15 mil. euro
Ady Hirsch, Alka: 2022 este un an de vârf din perspectiva investițiilor. Depășim 15 mil. euro
Anul acesta este unul de vârf din perspectiva investițiilor pentru Alka Group, depășind pragul de 15 milioane de euro. Cea mai mare parte din...
Cum își securizează Alka un nou an de creștere în context pandemic
Cum își securizează Alka un nou an de creștere în context pandemic
În acest an businessul Alka va sta sub semnul unei creșteri-record a cifrei de afaceri, bifând un plus de peste 20%. Impredictibilitatea...
Ady Hirsch, CEO Alka Group: Până în 2025, businessul nostru va fi aproape dublu
Ady Hirsch, CEO Alka Group: Până în 2025, businessul nostru va fi aproape dublu
Pentru producătorul Alka, 2020 va fi un nou an de dezvoltare și o parte importantă a planului de business ambițios setat pe termen mediu,...
Alka a început lucrările de construcție pentru noua fabrică din Ploiești
Alka a început lucrările de construcție pentru noua fabrică din Ploiești
Producătorul de dulciuri și snackuri Alka a demarat lucrările de construcție a noii fabrici de la Ploiești, un proiect în valoare de peste...