Afacerile Ferrero în 2019, impulsionate de vânzările Nutella
Grupul italian Ferrero a raportat o cifră de afaceri de 11,4 miliarde de euro pentru anul financiar 2019 (încheiat la 31 august n.r.), marcând un avans de 6,2% prin comparație cu anul financiar precedent. La nivel de profitabilitate, Ferrero și-a majorat profitul net cu 4,3%, depășind astfel pragul de 700 de milioane de euro.
Creșterea raportată de producătorul italian a fost condusă de Nutella, Ferrero Rocher, Kinder Bueno, însă un rol important l-au avut și produsele nou lansate, precum biscuiții Nutella și Kinder Cards.
Din perspectivă geografică, la nivel european, producătorul de dulciuri a generat vânzări de 8,1 miliarde de euro, Germania și Franța fiind piețele care au susținut rezultatul. În piețele non-europene, Ferrero a înregistrat venituri de 3,3 miliarde de euro, State Unite ale Americii fiind în topul performanței.
Cât despre investiții, compania a finalizat în anul financiar 2019 investiții de 663 de milioane în extinderea capacităților de producție, în principal în Italia, Germania, Canada, Polonia și Belgia. Pe lista proiectelor finalizate în 2019 de Ferrero se regăsește și preluarea mai multor branduri de biscuiți de la Kellogg, printre care Keeble, Famous Amos, Murray și Little Brownie Bakers.
Planuri de extindere pe segmentul de biscuți
După succesul înregistrat pe piețele din Franța și Italia, grupul italian plănuiește să lanseze biscuiții Nutella și în Germania începând cu luna aprilie a acestui an. De altfel, Ferrero, care a vândut mai mult de 17,5 milioane de pachete de biscuiți până în ianuarie, a extins capacitatea de producție cu 30% la fabrica din Balvano de la 1 februarie.
Inițial, Ferrero bugetase vânzări anuale de 70-90 de milioane de euro pentru biscuiții Nutella pe piața din Italia, însă rezultatele indică o cotă de piață 15% pentru acest produs, în contextul în care piața de biscuiți în Italia este evaluată la 1,2 miliarde de euro.