Afacerile Agricola rămân pe creștere în S1, cu excepția diviziei de magazine

Agricola, unul dintre cei mai mari jucători din industria cărnii, a înregistrat o creștere de 6% a afacerilor în primul semestru din acest an, la 322,6 milioane lei, singura companie din grup care a bifat o evoluție negativă fiind Agricola Magazine, rețeaua de magazine proprii, arată raportul financiar al grupului. Afacerile Agricola rămân pe creștere în S1, cu excepția diviziei de magazine

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie din grup, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în intervalul menționat o cifră de afaceri similară celei realizate anul trecut, de circa 195 milioane lei.

,,Cifra de afaceri se menține la nivelul anului trecut, în special din cauza diminuării vânzarilor de furaje către terți. Vânzările de carne de pui sunt în staționare din punct de vedere al volumelor (21.200 tone), dar în creștere cu 5,56% din punct de vedere valoric, comparativ cu perioada similară din 2016, pe fondul obținerii unui preț mediu mai bun la carnea de pasăre, datorat structurii de vânzare (mai multe produse diferențiatoare - Pui Fericit, Pui Familist, Pui Antistres) și a pieselor din carne de pui cu valoare adăugată mare (tranșate, dezosate, gama Ușor de Gătit)”, declară Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău.

Salbac a afișat o cifră de afaceri mai mare cu 10% în primele șase luni, la 55,6 milioane lei, în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat o creștere de 7% în valoare, respectiv 5% în volum.

De asemenea, categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în primul semestru o creştere a cifrei de afaceri de 18,75% (20,3 milioane lei). Vânzările acestor produse au înregistrat o creștere în volume de 7%, în special din exporturi în țările UE.

În plus, Avicola Lumina – Constanța a afișat o creștere de 0,5% a vânzărilor volumice (30,8 milioane ouă) și o creștere valorică de 18% datorată revenirii prețului mediu al acestui produs la un nivel normal.

În schimb, divizia Agricola Magazine, care reprezintă rețeaua de magazine proprii, și-a diminuat cifra de afaceri cu 8,79%. Potrivit reprezentanților companiei, rețeaua de magazine s-a diminuat în primele trei luni ale anului cu trei unități, ajungând la 32 de magazine.

Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2016 o cifră totală de afaceri de 677 milioane de lei, în creștere cu 3% față de anul precedent.

Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Târgoviște și depășește astfel pragul de 350 de unități...
Lidl fură startul pe piața de discount din Estonia
Lidl fură startul pe piața de discount din Estonia
Discounterul german Lidl a inaugurat primele magazine din Estonia, țara cu numărul 31 pe lista expansiunii la nivel global, scrie...
Mondelēz, din nou pe drumul cel bun după rezultatele din T2
Mondelēz, din nou pe drumul cel bun după rezultatele din T2
Mondelēz, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de dulciuri, a revenit pe drumul cel bun după rezultatele raportate pentru...
Un nou magazin Gerovital în București
Un nou magazin Gerovital în București
Producătorul de cosmetice Farmec a inaugurat un nou magazin în Capitală. Magazinul Gerovital din cadrul centrului comercial Cocor este o relocare...