AB InBev investește milioane de euro în portofoliul de bere fără alcool
În contextul în care categoria berii fără alcool experimentează una dintre cele mai rapide creșteri, AB InBev investește milioane de euro în noi tehnologii prin care alcoolul este extras din băutură. În total, vorbim de un buget de 31 de milioane de euro pentru fabricile producătorului din Belgia, scrie Retaildetail.eu.
Fabricile care vor beneficia de investiții în noi tehnologii sunt cele din Leuven, Sint-Pieters-Leeuw și Hoegaarden, un procent semnificativ fiind alocat dezvoltării portofoliului de beri fără alcool. În prezent, 6,1% din vânzările totale ale grupului este generat de berile cu mai puțin de 3,5% alcool. Investițiile vor contribui la dezvoltarea portofoliului de beri fără alcool, îmbunătățirea capacităților de îmbuteliere și optimizarea unui sistem pentru producerea Corona Cero, o variantă de bere fără alcool lansată anul trecut pe zece piețe europene.
Piața berii din România raportează o scădere de 9% în primele cinci luni din 2023 față de aceeași perioadă a anului anterior. Rezultatele se înscriu în trendul descendent manifestat încă de anul trecut, tendința continuând accelerat și în acest an.
Această scădere a pieței este pusă pe seama unei serii de factori. Printre cei mai importanți sunt scăderea puterii de cumpărare și contextul economic dificil, dat de accelerarea ratelor de inflație și a prețurilor materiilor prime. Un alt factor responsabil de scădere este creșterea alarmantă a costurilor de producție, care se menține și în acest an, chiar dacă anumite categorii de costuri, cum ar fi cele cu energia, s-au stabilizat. Au mai contribuit la aceste rezultate și temperaturile sub media perioadei normale de început de vară, berea fiind o băutură al cărei consum este puternic influențat de vreme.