AB InBev, amendă de 200 de mil. euro pentru practici anticoncurențiale

Comisia Europeană a amendat Anheuser-Busch InBev, cel mai mare berar la nivel mondial, cu  200,4 milioane de euro, din cauză că a încălcat regulamentele antitrust europene. Decizia comisiei vine după o anchetă de trei ani.  AB InBev, amendă de 200 de mil. euro pentru practici anticoncurențiale

Astfel, potrivit Comisiei, AB InBev a abuzat de poziția sa dominantă pe piața belgiană, restricționând activ, în perioada 2009-2016, importurile propriei mărci de bere Jupiler produsă în Olanda. Jupiler este cel mai popular brand al AB InBEv pe piața din Belgia și generează aproximativ 40% din vânzările totale de bere în termeni de volume.

"Consumatorii din Belgia au plătit mai mult pentru berea lor preferată din cauza strategiei deliberate a AB InBev de a restricționa vânzările transfrontaliere între Olanda și Belgia. Încercările din partea companiilor dominante de a diviza Piața Unică cu scopul de a păstra prețurile ridicate sunt ilegale”, a declarat Margrethe Vestager, comisarul european pentru concurență.

Conform Comisiei, printre practicile neconcurențiale folosite de AB InBev pentru a descuraja importurile de bere ieftină se numără modificarea ambalajelor pentru o parte dintre berile Jupiler distribuite retailerilor din Olanda cu scopul de a descuraja vânzarea pe piața din Blegia, dar și limitarea accesului unor retaileri la produsele care fac obiectul unor discounturi sau la anumite sortimente de bere.

Executivul de la Bruxelles a inițiat o anchetă împotriva practicilor AB InBev în 2016, iar în noimembrie 2017 a trimis companiei o scrisoare de obiecții. Comisia notează că AB InBev a colaborat în cadrul investigației “dincolo de obligația sa de a face acest lucru”. Producătorul de bere a recunoscut că a încălcat regulile UE din domeniul concurenței și a propus un set de măsuri pentru a remedia situația, acțiuni care au condus la reducerea amenzii primite cu 15%.

AB InBev, cu sediul la Leuven, în Belgia, este cel mai mare producător de bere, controlând aproximativ o treime din piața mondială a berii.

AB InBev investește milioane de euro în portofoliul de bere fără alcool
AB InBev investește milioane de euro în portofoliul de bere fără alcool
În contextul în care categoria berii fără alcool experimentează una dintre cele mai rapide creșteri, AB InBev investește milioane de euro în...
Producătorul Stella Artois, performanță peste estimările analiștilor în T3
Producătorul Stella Artois, performanță peste estimările analiștilor în T3
Vânzările înregistrate de Anheuser-Busch InBev în trimestrul al treilea din acest an au depășit estimările analiștilor și au dus...
AB InBev vrea să vândă brandurile din Germania pentru un mld. euro
AB InBev vrea să vândă brandurile din Germania pentru un mld. euro
Anheuser-Busch InBev, liderul pieței de bere la nivel mondial, ia în considerare vânzarea unor branduri pe care le comercializează în Germania...
Vânzările producătorului Stella Artois, susținute de comenzile online în Q3
Vânzările producătorului Stella Artois, susținute de comenzile online în Q3
În ciuda crizei sanitare, Anheuser-Busch InBev a înregistrat vânzări în creștere în intervalul iulie – septembrie, spre deosebire de...
Volumele AB InBev bifează în T2 cea mai mare creștere din ultimii cinci ani
Volumele AB InBev bifează în T2 cea mai mare creștere din ultimii cinci ani
AB InBev, cel mai mare jucător din industria globală a berii, a raportat în cel de-al doilea trimestru cea mai bună performanță în ceea ce...
Comisia Europeană acuză AB InBev de practici neconcurențiale
Comisia Europeană acuză AB InBev de practici neconcurențiale
Comisia Europeană a acuzat formal Anheuser-Busch InBev, cel mai mare berar la nivel mondial, că a abuzat de poziția dominantă pe piața din...