4 din 10 români obișnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată minerală plată

4 din 10 români (40,8%) obișnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată minerală plată, iar 17,5% apă îmbuteliată minerală carbogazoasă. Pentru 42% din români, calitatea produsului este direct proporțională cu îmbutelierea apei, arată un studiu Reveal Marketing Research. 4 din 10 români obișnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată minerală plată

România se afla pe locul 10 în anul 2018 în ceea ce priveşte consumul de apă îmbuteliată, nivelul fiind sub media de 119 de litri per capita (EFBW). Studiul Reveal Marketing Research a descoperit că 51% din români consideră că apa de la chiuvetă nu este complet potabilă, iar consumul acesteia poate dăuna sănătății. Al doilea segment, format din 30,4% dintre respondenți – aceștia cred că pot bea direct apă de la chiuvetă fără să o filtreze, iar sănătatea să nu le fie afectată în niciun fel. Un procent de 18,6% este reprezentat de românii care cred că apa de la chiuvetă este complet dăunătoare și preferă să bea doar apă îmbuteliată.

Criterii pe baza cărora aleg românii apa minerală plată sau carbogazoasă

Calitatea produsului este un factor important pentru 45,4% dintre respondenții studiului, urmată de prețul accesibil (41,5%) și sursa/proveniența (23,8%) când vine vorba de alegerea apei minerale plate pentru consum. În cazul apei minerale carbogazoase, este calitatea produsului (42,2%) – ca și în cazul apei minerale plate, calitatea produsului este un factor important, consumatorii orientându-se spre un brand pe care îl consideră calitativ, urmată de prețul accesibil (37%) și compoziția apei (24,6%).

Prețul accesibil și calitatea ridicată în top 3 atribute atunci când vine vorba de cumpărarea apei îmbuteliate.

Reveal Marketing Research a înregistrat atributele cele mai importante pentru români atunci când cumpără apă îmbuteliată. Astfel, studiul a ajuns la următoarele concluzii în privința apei minerale plate: cele mai important atribut menționat de 40,6% dintre consumatori este accesibilitatea prețului, urmat de, calitatea ridicată a produsului cu 32,6%, apoi atributul referitor la puritatea apei cu 31,3%. În ceea ce privește apa minerală carbogazoasă, cele mai importante atribute sunt deopotrivă: calitatea ridicată a produsului (38.6%), accesibilitatea prețului ( 38,3%) și puritatea apei (30,2%).

Pe lângă nivelul de notorietate, studiul a analizat și consumul declarat de apă îmbuteliată și a identificat din ce medii consumă românii. Astfel că pe primul loc se află mediul urban (44%), respectiv mediul rural (36,7%).

Fostul vicepreședinte Apemin, numit Director General Aqua Bilbor
Fostul vicepreședinte Apemin, numit Director General Aqua Bilbor
Producătorul de apă minerală naturală Aqua Bilbor anunță numirea noului Director General, Alin Gliga, și continuarea investițiilor pentru...
Mihai Neagu, Perla Harghitei și Tușnad: „Nu decelerăm ritmul de creștere, dar nici eforturile și nici acțiunile”
Mihai Neagu, Perla Harghitei și Tușnad: „Nu decelerăm ritmul de creștere, dar nici eforturile și nici acțiunile”
Cu toate că măsurile legislative și transmiterea lor într-un mod mai puțin transparent îngreunează la scenă deschisă toată activitatea...
Apemin Tușnad estimează afaceri în creștere și a bugetat investiții de peste 46 mil. lei în următorii trei ani
Apemin Tușnad estimează afaceri în creștere și a bugetat investiții de peste 46 mil. lei în următorii trei ani
Apemin Tușnad, una dintre cele mai importante companii din categoria apelor minerale naturale, care îmbuteliază brandurile Tușnad, Artesia și...
Românii rămân consumatori fideli de apă îmbuteliată, dar își diversifică opțiunile
Românii rămân consumatori fideli de apă îmbuteliată, dar își diversifică opțiunile
România se află într-un moment extrem de interesant pentru categoria de apă îmbuteliată, fiind într-un proces de expansiune și diversificare...
Perspective line pentru categoria de apă îmbuteliată în acest an
Perspective line pentru categoria de apă îmbuteliată în acest an
O categorie aflată pe un trend ascendent, dar nu neapărat din creșterea consumului, ci mai degrabă din inflație, apa îmbuteliată păstrează...
Apele minerale, o industrie în pragul unei revoluții legislative
Apele minerale, o industrie în pragul unei revoluții legislative
Apa minerală - una dintre resursele naturale de care România nu duce lipsă - este o categorie strategică pentru mulți producători de băuturi,...