15 branduri românești s-au asociat pentru a promova categoria produselor plant-based

15 branduri românești cu o cifră de afaceri cumulată de 10,5 milioane euro s-au asociat pentru a promova categoria produselor plant-based și toți fondatorii companiilor sunt antreprenori influențați puternic de componenta socială a activității lor, care au ales afaceri cu impact pozitiv asupra mediului, bunăstării animalelor și sănătății oamenilor. 15 branduri românești s-au asociat pentru a promova categoria produselor plant-based

Din cadrul Organizației Patronale a Producătorilor de Alimente Vegetale din România fac parte Aivia, Ambrozia, Filgud, Iezeress, NoMoMoo, Ohvaz, Poc! Sweets, Rawckers, Rawdia, Rawz, Republica Bio, Sara Green, Sunday Bites, Unison și Vacaju.
Aceste proiecte antreprenoriale se încadrează în cele 17 obiective de dezvoltare durabilă asumate de majoritatea țărilor membre ale Organizației Națiunilor Unite, iar în portofoliul lor se află alternative ale mezelurilor, burgerilor și altor produse din carne (Aivia, Iezeress); alternative ale lactatelor și brânzeturilor (Filgud, NoMoMoo, Rawckers, Vacaju); catering și ready meals (Rawdia, Rawz, Sara Green); biscuiți, granola, deserturi, creme de nuci și semințe (Ambrozia, Poc! Sweets, Sunday Bites, Unison); suplimente, superfoods, uleiuri și batoane ecologice (Republica Bio). Cumulat, cele 15 branduri pun pe piață aproximativ 500 de articole unice. În 2023, companiile care fac parte din OP PAV au înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 35% peste nivelul din 2022.

„Având valori de viață comune, asocierea noastră a venit natural, din dorința de a avea o voce comună și mai puternică, pentru de a promova categoria produselor alternative (și sustenabile) și de a atrage alături de noi oameni care vor să fie parte a soluției, nu a problemei. De asemenea, această organizare ne ajută să ne împărtășim know-how-ul, să colaborăm pentru lansarea de produse noi, pentru a ne optimiza costurile și pentru a propune clienților, prin intermediul rețelelor de retail modern și tradițional, produse cât mai bune, la prețuri accesibile”, explică Andrei Roșu, Președintele OP PAV.

Cât de mare este astăzi consumul de alimente plant based în România și care sunt perspectivele de dezvoltare

Dimensiunea pieței globale de alimente alternative pe bază de plante era de 42,86 miliarde dolari în 2023 și se va dubla în următorii ani, înregistrând până în 2032 o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 8.2%, potrivit studiilor de piață.
În Uniunea Europeană, vânzările de înlocuitori de produse alimentare de origine animală au crescut semnificativ în ultimii doi ani, respectiv 226% în Germania, 154% în România, 100% în Franța, 82% în Austria etc.

Piața europeană a acestor produse a ajuns, în 2022, la 5,8 miliarde euro, din care România a reprezentat aproximativ 33,4 milioane euro, potrivit analizelor de piață. Vânzările acestei categorii în România sunt influențate semnificativ și de perioadele postului religios (Paște, Crăciun), când volumul vânzărilor se dublează.

„Sperăm ca, prin activitatea organizației noastre, să convingem consumatorii că produsele alternative sunt cea mai bună opțiune și în restul anului, pentru întreaga familie. Credem că piața plant-based este de abia la început în România și că este loc pentru mulți alți producători. Probabil că vor urma câțiva ani în care piața va fi invadată de produse alternative - inclusiv ale multor jucători actuali din industria de procesare a animalelor sau a laptelui, care deja se reorientează către astfel de produse -, după care va începe un proces de selecție naturală, prin care clienții se vor orienta către produsele bogate în nutrienți și cu un grad scăzut de procesare”, adaugă Andrei Roșu.

Andrei Roșu, Președintele Organizației Patronale a Producătorilor de Alimente Vegetale din România, vine pe 10 aprilie la Sustain Abilitysă ne vorbească despre rolul important al antreprenorilor locali în crearea unui mediu de business mai prietenos cu mediul înconjurător. Detalii despre programul evenimentului și cum te poți înscrie găsești AICI.

Locul României pe harta sustenabilității. Insighturi de la Sustain Ability - Leading Change
Locul României pe harta sustenabilității. Insighturi de la Sustain Ability - Leading Change
Sustain Ability, evenimentul Progresiv dedicat sustenabilității în industria de retail & FMCG, a avut loc pe 10 aprilie, la Nord Events Center...
Ce discutăm la Sustain Ability - Leading Change, evenimentul Progresiv dedicat sustenabilității, pe 10 aprilie
Ce discutăm la Sustain Ability - Leading Change, evenimentul Progresiv dedicat sustenabilității, pe 10 aprilie
Abilitatea de a reduce impactul activității asupra mediului și de a păstra în același timp businessul profitabil reprezintă centrul unui...
Ce discutăm la Sustain Ability, prima conferință Progresiv dedicată sustenabilității, pe 28 februarie
Ce discutăm la Sustain Ability, prima conferință Progresiv dedicată sustenabilității, pe 28 februarie
Progresiv organizează prima ediție a Sustain Ability, eveniment dedicat integral sustenabilității în industria de retail & FMCG, pe 28...
Plant-based, era unei noi generații de produse
Plant-based, era unei noi generații de produse
Chiar dacă pentru mulți consumatori carnea și lactatele reprezintă alimente de bază, tiparele de consum sunt în schimbare și producătorii fac...