Cumpătarea rămâne preocuparea de bază a consumatorilor
În vreme ce multe categorii alimentare și de îngrijire personală au revenit pe un trend cu dinamici de până la 15% în perioada iulie-august, iar produsele de îngrijire a casei au trecut și ele pe creștere, cu o rată medie de +14%, cumpătarea a rămas preocuparea de bază, potrivit celei de-a zecea ediții a "Jurnalului de vânzări pe timp de pandemie", realizat de compania de cercetare RetailZoom. Astfel, presiunea promoțională crește și devine mai puternică în sectorul alimentar (din punct de vedere total contribuție vânzare promo în total valoare), pe când sectorul nealimentar înregistrează descreșteri.
În ceea ce privește segmentul FMCG, dinamica de creștere este mai accentuată pentru produsele de îngrijire a casei, în special pentru magazinele convenience si supermarketuri. Produsele de îngrijire personală continuă saltul vânzărilor in magazinele tip convenience.
În perioada ianuarie-iulie 2020, comparativ cu cea similară a anului trecut, produsele dietetice au câștigat teren în categoriile de băuturi, sosuri sau dressing-uri, dar au pierdut cotă de piață în lactate (unde tendința healthy din ultimii ani este de reorientare către produsele cu procente mai mari de grăsime, mai puțin procesate). Ponderi mai mari de 5% în importanță pentru produsele dietetice se înregistrează în categorii ce prin definiție dețin
mai mult zahăr în compoziția produselor (dulceață, frișcă, băuturi răcoritoare).
În continuare, aproape jumătate din creșterea raportată la totalul bunurilor de larg consum provine de la alimente, în special din canalul supermarketuri, scriu cei de la RetailZoom. Singura categorie ce scade comparativ cu 2019 din top 20 este zahărul. Totuși, creșteri mai mici comparativ cu perioadele anterioare sunt înregistrate și la băuturile răcoritoare și biscuiți, în general la categoriile de gustări dulci sau sărate. Totodată, comparativ cu aceeași perioadă din anul anterior, cresc în importanță în coșul de cumpărături categoriile de băuturi alcoolice și alimentele semi-preparate sau gata preparate (refrigerate sau nu). Aici sunt incluse categorii precum pizza, deserturi și patiserie congelată, mâncare semipreparată la conservă sau refrigerată.
Toate informațiile se referă la indexul de date scanate al RetailZoom compus din peste trei mii de magazine din comerțul modern din România: Carrefour Hypermarket, Carrefour Market, Cora, dm, Inmedio, Mega Image, Shop&Go, Metro, Penny Market, Profi și XPress.
Adaugă comentariu nou