Consiliul Concurenței amendează eMAG cu 6,7 mil. euro
Consiliul Concurenței a sancționat compania Dante International SA, operatorul eMAG, cu 32,28 milioane lei (aproximativ 6,7 milioane euro) pentru abuz de poziție dominantă pe piața serviciilor de intermediere prin platforme online de tip marketplace și a impus companiei o serie de măsuri corective pentru a restabili mediul concurențial normal și pentru a preveni apariția unor astfel de fapte, potrivit unui comunicat al instituției.
Mai exact, Consiliul Concurenței a acuzat eMAG de încălcarea Regulamentului european (2019/1150) privind promovarea echității și transparenței pentru companiile care utilizează serviciile platformelor online și a motoarelor de căutare online. Regulamentul are ca scop crearea unui mediu online competitiv, echitabil și transparent prin impunerea unui set de obligații specifice.
"În urma investigației declanșate la sfârșitul anului 2017, Consiliul Concurenței a constatat că Dante International SA, în calitate de deținător și administrator al platformei online eMAG Marketplace (www.eMAG.ro) a abuzat de poziția sa dominantă, în perioada ianuarie 2013 - iunie 2019, în special, prin poziționarea și afișarea mai favorabilă a propriei oferte de produse în detrimentul ofertelor partenerilor care comercializau pe platformă și cu care se afla în concurență directă. În acest fel, s-au limitat ofertele partenerilor afiliați eMAG.ro, ceea ce a condus la afectarea concurenței reale între ofertele de produse prezentate pe această platformă. Compania a recunoscut fapta anticoncurențială și a beneficiat de o reducere a amenzii", au transmis reprezentanții Consiliului Concurenței.
La rândul lor, reprezentanții eMAG spun că au colaborat cu autoritatea de concurență pe tot parcursul investigației și au pus la dispoziție, în mod transparent, dincolo de obligația legală de a coopera, toate datele și informațiile privind modul de funcționare a platformei Marketplace pentru o înțelegere completă a acestui nou model de comerț electronic.
„Chiar dacă am primit o sancțiune, luăm partea bună din această experiență: am învățat cum să oferim un serviciu foarte bun în același timp și clienților, și partenerilor din Marketplace, printr-un sistem de reguli și algoritmi îmbunătățiți permanent, bazându-ne pe tehnologie," a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.
Adaugă comentariu nou