FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Cheltuieli mai mari pentru sărbătorile din 2019

Cheltuieli mai mari pentru sărbătorile din 2019

Veniturile mai mari ale românilor se traduc pe final de an într-o disponibilitate mai mare pentru cheltuielile specifice și în bugete mai mari alocate cadourilor și produselor pentru masa de Crăciun și Revelion.

Un studiu realizat de Mednet Research Center, „Cumpărăturile de Sărbători”, arată că 37% dintre respondenți pregătesc un buget pentru sărbători pe care îl împart între cadouri, alimente, ieșiri în oraș.

În cazul bugetului alocat de Crăciun și Revelion pentru produsele alimentare, suma medie calculată de Mednet este de 788 de lei față de 765 lei în 2018. Pentru cele nealimentare, suma medie a crescut cu 25 de lei, de la 467 de lei în 2018, la 492 de lei în acest an. 

Deși majoritate sumelor alocate cheltuielilor de sărbători au crescut, există și situații în care oamenii nu își permit produsele pe care le-ar dori la final de an. 26% dintre respondenții chestionați de Mednet spun că există un astfel de produs pe care nu și-l permit, iar prima pe lista celor alimentare se află carnea de porc. Însă cele mai multe produce inaccesibile consumatorilor sunt din categoria produselor nealimentare, iar topul aici este condus de telefoanele, laptopuri și console de jocuri. 

Pe lângă salariile lunare, cheltuielile de sărbători sunt susținute și de primele și tichetele cadou oferite de angajatori. Comparat însă cu anul trecut, a scăzut numărul celor care primesc prime în bani și a crescut cel al salariaților care primesc tichete cadou. Potrivit studiului, în acest an, 25,2% dintre respondenți primesc prime în bani față de 32% în 2018, 16,5% au primit tichete cadou (față de 24,6% în 2018), 10,4% au mers la mese festive oferite de angajator și 9,5% au primit cadou produse alimentare.

Metodologie

Studiul Mednet a fost realizat în perioada 28 noiembrie – 2 decembrie 2019 pe un eșantion de 800 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18-65 ani, din mediul urban, care sunt active în mediul online. Marja de eroare este de ±3,30%.
 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content