FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Cartea câștigătoare pentru Carrefour pe o piață de retail în consolidare

Cartea câștigătoare pentru Carrefour pe o piață de retail în consolidare

Piața de retail va continua procesul de consolidare și în anii următori, cu precădere în Franța, pe fondul intensificării competiției. În acest context, misiunea lui Alexandre Bompard, CEO-ul Carrefour, va fi să se asigure că retailerul va ieși câștigător, scrie Reuters.

Întrebat în cadrul întâlnirii anuale cu acționarii companiei despre intenția Carrefour de a ieși din piețe precum Italia sau China, Alexandre Bompard a punctat că este încrezător în faptul că planul de transformare va duce la o “îmbunătățire a operațiunilor din toate piețele în care compania activează”.

Carrefour, cel mai mare jucător din piața de retail din Europa, se află în plin proces de transformare, proiect inițiat în ianuarie 2018, prin care compania și-a propus să reducă din costuri, să majoreze investițiile în ecommerce și să încheie un parteneriat în China cu Tencent.

De asemenea, prin acest plan Carrefour va acorda o atenție sporită zonei de produse locale fresh, alimente organice și sustenabilitate, strategie care îi va permite companiei să își majoreze profitul și veniturile, respectiv să țină piept competiției venite din partea Amazon.

“Există foarte mulți competitori în țări precum Italia și Franța, unde marjele de profit sunt foarte scăzute. Și suntem doar la un pas de lansarea unor platforme precum Amazon. Văd multe provocări și consolidare în următorii ani. Misiunea mea este să aduc Carrefour în tabăra învingătorilor“, a punctat Alexandre Bompard.

Anul trecut, Carrefour și rivalul său francez Casino au fost blocați într-o dispută privind o posibilă preluare a magazinelor Casino de către Carrefour. Grupul condus de Bompard ar fi negat însă o astfel de intenție de achiziție. Din acel moment, Rallye, proprietarul Casino, a cerut protecția creditorilor.

Între timp, Auchan a vândut cea mai mare parte a afacerilor sale din Italia, aflate pe pierdere, confruntându-se, de asemenea, cu dificultăți pe piața din Franța.

Luna trecută, surse apropiate situației au declarat că retailerul Carrefour intenționează să vândă o parte din businessul din China, aflat pe pierdere, și a început să caute potențiali cumpărători. În replică, retailerul a negat aceste informații.

În România, retailerul francez a depășit anul trecut pragul de 10 miliarde de lei, devenind un competitor tot mai de temut pentru prima poziție în clasament. Francezii au înregistrat afaceri cumulate – cifrele celor patru entități prin care retailerul operează pe piața locală: Carrefour România, Artima, Supeco Investment și Columbus Operational -  de 10,56 de miliarde de lei, în creștere cu 10%.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content