FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Carrefour se retrage din Taiwan

Carrefour se retrage din Taiwan

Retailerul francez a semnat un acord de vânzare a participației sale de 60% din capitalul social al Carrefour Taiwan către Uni-President, partenerul său și co-acționar al rețelei. După finalizarea tranzacției, evaluată la 2 miliarde de euro, grupul Uni-President va deveni unicul proprietar al Carrefour Taiwan. Grupul Uni-President, un conglomerat taiwanez diversificat de top cu o prezență deosebit de puternică în Asia, gestionează și rețeaua 7-Eleven în Taiwan.

Creat în 1987 printr-un joint-venture de 60%-40% între Carrefour și Uni-President, Carrefour Taiwan s-a bucurat de o creștere constantă și a generat valoare adăugată timp de 35 de ani. În prezent, grupul operează cu aproape 15.000 de angajați o rețea de 340 de magazine, dintre care 68 sunt hypermarketuri și 272 sunt supermarketuri și magazine premium, precum și 129 de centre comerciale.

În 2021, Carrefour Taiwan a generat vânzări nete de 2,5 miliarde de euro, EBITDA de 243 de milioane de euro și un venit operațional recurent de 78 de milioane de euro.

Carrefour Taiwan va continua să utilizeze marca franceză în anii următori și va face parte din rețeaua largă de licențiați ai mărcii din peste 40 de țări.


Citește și: Carrefour, parteneriate cu două cooperative și o nouă etichetă pentru legumele și fructele românești


Parafarea tranzacției este supusă aprobării autorităților taiwaneze din domeniul concurenței (TFTC) și este așteptat ca aceasta să se materializeze până la jumătatea anului 2023.

În urmă cu doi ani, Carrefour investea în extinderea în Taiwan. În urma unei tranzacții evaluate la 97 de milioane de euro, retailerul francez prelua la acea dată 224 de magazine de proximitate de la grupul Dairy Farm. Tranzacția a presupus preluarea a 199 de magazine Wellcome, 25 de locații Jasons, și, totodată, un depozit.

Anul trecut însă, retailerul a început să reevalueaze atât businessul din Taiwan, cât și operațiunile din Polonia, Italia și Argentina. Potrivit informațiilor apărute în presa franceză, Carrefour a apelat în vara anului trecut la serviciile KPMG pentru evaluarea portofoliului.

Pe piața din România, Carrefour operează cu patru companii – Carrefour România, Artima, Columbus și Supeco Investment. Retailerul francez a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri cumulată de 13,10 miliarde de lei, în creștere cu circa 3% față de anul precedent.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content