FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Carrefour finalizează achiziția Supersol în Spania

Carrefour finalizează achiziția Supersol în Spania

Retailerul francez își consolidează poziția pe piața din Spania și cumpără 172 de magazine Supersol în urma unei tranzacții de 78 de milioane de euro, potrivit informațiilor Retail Detail.

Tranzacția presupune preluarea supermarketurilor și magazinelor de tip convenience aflate în mare parte în regiunile Madrid și Andaluzia și consolidează poziția Carrefour pe locul doi în topul retailerilor din Spania.

Magazinele Supersol făceau parte din grupul lituanian Maxima și, potrivit datelor Carrefour citate de FoodBev Media, magazinele pe care le va prelua grupul francez au înregistrat în 2019 vânzări nete de aproximativ 450 de milioane de euro.

În urma preluării, locațiile vor fi rebranduite sub mărcile Express și Market, dar și în formatul de discount Supeco. Retailerul francez își va diversifica astfel rețeaua de magazine și zonele deservite, dar achiziția va susține și planurile de extindere pe segmentul de e-commerce. Magazinele vor deveni și puncte de ridicare a comenzilor din moment ce aproximativ 90% dintre locațiile pe care le va prelua Carrefour sunt în orașe mari, inclusiv Madrid, Malaga, Cadiz și Sevilla.

Retailerul francez dorește să îmbunătățească densitatea vânzărilor (cifra de afaceri pe metru pătrat) și să optimizeze structura costurilor. Întreaga operațiune ar trebui să crească veniturile Carrefour Spania (înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare) cu aproximativ 50 de milioane de euro până în 2023.

Achiziția magazinelor Supersol continuă lista expansiunii la nivel global programată de Carrefour până în 2022. Anul trecut, înaintea anunțului de preluare a rețelei Supersol, retailerul anunța preluarea a 224 de magazine de proximitate în Taiwan de la grupul Dairy Farm, tranzacție evaluată la 97 de milioane de euro, iar în februarie 2020, divizia braziliană a retailerului Carrefour se afla în discuții avansate pentru preluarea lanțului local de retail Makro, controlat de olandezii de la SHV Holdings. În total, 30 de magazine contra sumei de 383 de milioane de euro.

Tot anul trecut, grupul Carrefour a anunțat și achiziționarea start-up-ului Potager City, distribuitorul principal din Franța de cutii de fructe și legume pe bază de abonamente online, dar și preluarea Dejbox, un serviciu de livrare a prânzului în orașe precum Lille, Lyon, Paris, Bordeaux, Nantes și Grenoble.

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content