FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Campanie în premieră pentru România: Bilete pentru mijloacele de transport în comun în schimbul deșeurilor

Campanie în premieră pentru România: Bilete pentru mijloacele de transport în comun în schimbul deșeurilor

Săptămâna Europeană a Mobilității a fost sărbătorită la nivel național printr-o campanie inedită desfășurată în 65 de orașe din țară – România Schimbă PET-ul cu biletul. Locuitorii din 65 de orașe din toate județele țării au putut călători cu mijloacele de transport în comun în schimbul a cinci deșeuri. Inițiativa aparține Asociației Act for Tomorrow și Kaufland România, fiind realizată în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, în cadrul programului național Vinerea Verde.

Practic, cetățenii care au venit cu cinci PET-uri/doze/sticle la unul dintre magazinele Kaufland au primit în schimb un bilet cu două călătorii pentru mijloacele de transport în comun. Toate PET-urile colectate în cadrul campaniei vor fi transmise către fabricile de reciclare, unde vor fi transformate în noi materiale.

Inițiatorii acestei campanii, care a cunoscut un real succes în cele nouă orașe în care a fost realizată în ultimii doi ani, au decis extinderea acesteia la nivel național în 65 de orașe cu transport în comun, din toate județele țării. La jumătatea zilei, biletele puse inițial la dispoziție erau deja epuizate în patru dintre orașele participante: Arad, Oradea, Tg. Jiu și Timișoara.

„Extinderea la nivel național reprezintă unul dintre obiectivele pe care le-am avut încă de la lansarea campaniei «Schimbă PET-ul cu biletul». Credem cu tărie că România trebuie să țină pasul cu noile direcții europene, potrivit cărora încurajarea folosirii transportului public reprezintă una dintre cele mai importante soluții pentru problema poluării aerului în marile orașe cauzată de transportul auto. De asemenea, vom susține primăriile care doresc să transforme campania într-o inițiativă permanentă pentru orașele lor”, a declarat Andrei Coșuleanu, Președintele Asociației Act for Tomorrow.


Citește și Doar 30% dintre elevii români știu ce înseamnă reciclarea deșeurilor


Extinderea campaniei este posibilă deoarece, începând cu 1 septembrie 2021, toate magazinele Kaufland din țară dispun de infrastructuri de reciclare de tip self-service pentru trei tipuri de ambalaje: PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru), compania devenind astfel primul retailer din România, care oferă o rețea de automate de reciclare la nivel național. În plus, în cadrul campaniei „Să reciclezi e mai ușor decât crezi”, toți consumatorii care vor adopta un comportament ecologic primesc cupoane de 10% reducere, la fiecare 5 ambalaje colectate, pentru o anumită categorie de produse ce se actualizează lunar cu sprijinul furnizorilor. În perioada 14-20 septembrie 2022 este oferită o reducere de 10% pentru toată categoria de sucuri necarbonatate.

„La nivelul rețelei Kaufland România, în primele șapte luni din acest an au fost colectate nouă milioane de ambalaje, fie că vorbim de doză, PET, sticlă. Surprinzător este că au participat mai mult de un milion de clienți. Nu putem să spunem că sunt unici sau nu, dar dacă un milion de clienți au adus în șapte luni nouă milioane de ambalaje, este evident gradul lor de implicare”, adaugă Valer Hancaș Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

Campanii similare au fost desfășurate și în alte mari orașe din lume și au avut rezultate extrem de bune: Roma (Italia), Istanbul (Turcia), Beijing (China), Surabaya (Indonezia). De exemplu, în Istanbul, în primul an al campaniei au fost colectate 4,1 milioane de PET-uri, echivalentul a 75.000 kg de plastic.

Mai mult decât atât, în ultimul an numeroase state din Europa au început să ia măsuri în vederea accesibilizării transportului public, acestea având atât obiective sociale, cât și de mediu. De exemplu, proiectul pilot al biletelor de 9 euro pentru transport public implementat de Germania pentru 3 luni a fost un succes, 52 milioane de persoane achiziționând biletul. Potrivit unui sondaj VDV, 15% din utilizatorii abonamentului au declarat că fără preţul special nu ar fi călătorit aşa cum au făcut-o. De asemenea, la nivelul impactului asupra mediului programul a generat o reducere de 1,8 milioane de tone a emisiilor de CO2, iar poluarea aerului a scăzut cu 7%. Urmând exemplul Germaniei, din 1 septembrie Spania a lansat un program de gratuitate pentru trenurile locale și regionale.

Campania Schimbă PET-ul cu biletul s-a bucurat în ultimii doi ani de un real succes în rândul locuitorilor din Constanța, Craiova, Iași, Timișoara, Buzău, Galați, Sibiu, Oradea și Baia Mare, peste 6.700 de persoane participând la campanie.

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content