FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Aquila și-a majorat profitul net cu 29% în S1 pe fondul creșterii canalului tradițional

Aquila și-a majorat profitul net cu 29% în S1 pe fondul creșterii canalului tradițional

Aquila (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, a încheiat primul semestru din 2023 cu afaceri și profit net în creștere.

Veniturile Aquila au depășit 1,1 miliarde de lei în prima jumătate a anului 2023, o creștere de aproximativ 17% față de aceeași perioadă a anului 2022, susținute, în principal, de avansul veniturilor din segmentul distribuție, care reprezintă peste 90% din cifra de afaceri a companiei. Profitul net al companiei a ajuns la 42 milioane de lei, reprezentând un avans de 29%.

”Am înregistrat performanțe bune în toate cele trei segmente de afaceri. Canalele de distribuție cu ritm mai mare de creștere au fost cel tradițional și HoReCa. Am continuat dezvoltarea brandurilor proprii, cu accent pe marketing și distribuție. Odată cu noi parteneriate, numărul punctelor de desfacere prin care compania vinde produse prin toate canalele a ajuns la 72.000. Excelența operațională prin eficiență, cu componentă de digitalizare și sustenabilitate, este prioritatea Aquila”, a punctat Cătălin Vasile, CEO Aquila.

În primul semestru din 2023, în structura veniturilor, toate cele trei segmente de afaceri au înregistrat creșteri - 17% pe segmentul distribuție, 27% pe segmentul logistică și de 1% segmentul transport, față de perioada similară din 2022. Veniturile aferente brandurilor proprii au avut un avans de 38%, până la 39 milioane de lei.

Marja brută din vânzarea mărfurilor s-a menținut constantă, la aproximativ 22%. EBITDA a înregistrat o creștere de 17%, ajungând la 70 milioane de lei.

Aquila a realizat investiții în valoare de 4,1 milioane de euro în prima parte a anului pentru mijloace de transport, echipamente IT și echipamente depozit, conform planului de investiții aprobat în aprilie de către AGA.
Aquila operează în România și Republica Moldova, cu un model de afaceri integrat, cu activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuție, logistică și transport. Aquila vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerț cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piață. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, mărci consacrate din diferite categorii precum: produse de îngrijire personală - Rexona, Dove; dulciuri - Kinder, Raffaello, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curățenie - Dero, Cif sau Coccolino; mâncare pentru animale de companie – Whiskas, Pedigree; produse igienă – Kleenex, Kotex, Zewa, Tena, Libresse; scutece copii – Huggies; legume congelate și conserve - Bonduelle; smântâna vegetală și frișcă vegetală – Gran Cucina și Hulala; pește și preparate din pește - Frosta.

Compania a fost înființată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori București (BVB), ca urmare a unei oferte publice inițiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică inițială derulată de o companie antreprenorială românească pe piața de capital locală.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content