Alibaba și Auchan Retail, tranzacție de 3 miliarde euro în China
Auchan Retail a acceptat propunerea gigantului Alibaba de a cumpăra pachetul majoritar de acțiuni deținut de grupul francez în lanțul de magazine SunArt, pentru suma de 3 miliarde de euro. SunArt deține 484 hypermarketuri și are 150.000 de angajați, având astfel cea mai mare cotă de piață din retailul alimentar din China.
Tranzacția are loc la trei ani după semnarea unui acord de colaborare de către Alibaba și Auchan Retail pentru operarea SunArt.
Prin această tranzacție Auchan Retail se retrage din China, cu scopul de a accelera implementarea planului de afaceri Auchan 2022 în restul țărilor în care operează.
”Am susținut dezvoltarea operațiunilor noastre din China timp de 20 de ani, împreună cu partenerii noștri locali Ruentex și Alibaba. Această piață este foarte specifică, atât din punct de vedere operațional, cât și al ecosistemului digital. De aceea, Alibaba era cea mai bună opțiune pentru dezvoltarea SunArt. Suntem conștienți că punem viitorul echipelor din China în mâinile unui acționar ambițios”, a declarat Edgar Bonte, președintele Auchan Retail.
Din perspectiva Alibaba, această mișcare extinde prezența companiei în retailul offline, întrucât dezvoltarea comerțului online încetinește.
Alibaba, care deținea 21% din Sun Art, își va majora astfel pachetul de acțiuni la 72%.
Prețul acțiunilor Sun Art a crescut cu 27% după anunțul făcut de Alibaba. Compania a precizat că Peter Huang va fi numit președintele SunArt, pe lângă rolul său actual de director executiv.
Alibaba mai deține în China și lanțul de supermarketuri Freshippo, care oferă și servicii de livrare online. Freshippo are în portofoliu 214 magazine.
Adaugă comentariu nou