FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Achiziționarea foodpanda de către Glovo, aprobată de Concurență cu anumite condiții

Achiziționarea foodpanda de către Glovo, aprobată de Concurență cu anumite condiții

Glovo, unul dintre cei mai importanți jucători din livrarea de categorii multiple de produse, a primit aprobare din partea Consiliului Concurenței pentru achiziționarea foodpanda în România, însă cu anumite condiții. Tranzacția face parte dintr-o serie de achiziții separate cu Delivery Hero, una dintre cele mai mari platforme de livrare din lume, pentru cumpărarea unora dintre companiile sale din Europa Centrală și de Est.

În luna mai a acestui an, Glovo a anunțat achiziționarea foodpanda în România și Bulgaria, Donesi în Serbia, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina, și Pauza în Croația. Valoarea totală a tranzacțiilor s-a ridicat la 170 de milioane de euro.

Tranzacția din România a fost supusă unui proces de analiză și dezbatere publică, care s-a concluzionat cu autorizarea acesteia din partea Consiliului Concurenței cu anumite condiții. Din analiza efectuată de autoritatea de concurență au rezultat anumite îngrijorări legate de puterea de piață pe care o dobândește Glovo în urma acestei tranzacții, în contextul activității de platformă online de livrare a mâncării, și efectul pe care aceasta ar putea-o avea asupra accesului la clienți de către concurenții săi.

Ca urmare, tranzacția a fost autorizată cu condiția respectării unor angajamente asumate de către Glovoappro SRL pentru a elimina îngrijorările concurențiale identificate. Astfel, Glovoappro SRL se angajează să nu impună clauze de exclusivitate în relație cu restaurantele partenere și să nu condiționeze contractual nivelul comisioanelor plătite de restaurantele partenere (actuale sau viitoare) de respectarea unei clauze de exclusivitate. De asemenea, Glovo s-a angajat să nu penalizeze restaurantele partenere pentru aderarea la o altă platformă de comenzi online și livrare de mâncare. Totodată, compania nu va reînnoi prevederile contractuale prin care Foodpanda impune obligații de exclusivitate restaurantelor partenere. Durata acestor angajamente asumate de Glovo este de 24 de luni de la data finalizării tranzacției, se arată într-un comunicat de presă emis de Consiliul Concurenței. 

Tranzacția a fost finalizată la data de 10 decembrie 2021. Pe plan local, această achiziție va permite Glovo să fie un catalizator pe zona de inovație în industria de livrare de categorii multiple de produse și să contribuie astfel la maturizarea pieței de livrare de mai multe categorii de produse și la oferirea unor servicii mai bune.

„Aprobarea acestei tranzacții reprezintă un pas semnificativ pentru noi. Glovo are o viziune foarte ambițioasă pentru viitorul pieței de on demand delivery din România și suntem încântați că avem oportunitatea de a construi parteneriate mai puternice cu comercianții și că le vom putea oferi utilizatorilor un serviciu complet. Vreau să mulțumesc în special echipei Glovo, care pune pasiune și dedicare în tot ceea ce face. Suntem cu toții foarte bucuroși să primim Foodpanda în familia noastră în următoarele luni și suntem convinși că, împreună, vom aduce contribuții importante sectorului de livrare", a declarat Victor Răcariu, Regional General Manager Glovo pentru Europa de Sud-Est.

Glovo este o aplicație de livrare în mai multe categorii și una dintre cele mai importante platforme de livrare din lume. Fondată la Barcelona în 2015, operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană. Aplicația conectează utilizatorii cu restaurante, lanțuri alimentare, farmacii și magazine cu amănuntul și include, de asemenea, o categorie „orice” care permite utilizatorilor să comande orice doresc.

Foodpanda Ro SRL și Delivery Hero Dmart SRL fac parte dintr-un grup de companii deținute de către Delivery Hero SE, Germania. Foodpanda Ro SRL furnizează servicii de preluare a comenzilor online şi livrare de mâncare de la restaurante prin intermediul serviciului online Foodpanda (aplicaţie şi site internet). În plus, Foodpanda Ro SRL a inclus recent alte bunuri de consum (precum alimente, flori, băuturi alcoolice și tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărți etc.).

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content