Rezultate foarte bune in 2013 si nici urma de criza pentru Schwarz Group
In timp ce alte companii dau vina pe mersul economiei europene pentru performantele lor slabe, afacerile Schwarz Group au crescut cu doua cifre anul trecut. Potrivit declaratiilor companiei, citate de Planet Retail, vanzarile nete ale grupului au crescut cu 10%, pana la peste 74 miliarde de euro in anul financiar 2013, care s-a incheiat la 28 februarie 2014. Cifra de afaceri a discounterului Lidl a urcat de la 48,9 miliarde euro la aproximativ 54 miliarde euro.
Performanta este cu atat mai notabila cu vorbim in termeni comparabili, avand in vedere ca numarul total de magazine nu a crescut decat cu 0.3%, reteaua numarad in prezent 9.875 de unitati. In Germania, vanzarile Lidl s-au majorat cu 9% pana la circa 18 miliarde euro.
Divizia de hypermarketuri Kaufland a performat si ea bine, vanzarile atingand pragul de 20 miliarde euro, de la 18,7 miliarde euro cat au fost in 2012. Numarul total de magazine a crescut cu 3,6% pana la 1.150. Grupul nu a dezvaluit nimic insa cu privire la profit, dar Klaus Gehrig (foto), CEO-ul companiei, a declarat pentru un ziar local ca acesta “a fost in linie cu vanzarile”.
Anul trecut grupul a investit 5 miliarde euro, cu o treime mai mult decat in 2012, iar aceeasi suma este vehiculata ca ar fi bugetata si pentru anul acesta. O mare parte din acesti bani au mers catre procesul de remodelare a magazinelor, un proiect la scara mare, prin care si-au propus sa inlocuiasa si sa consolideze magazinele Lidl mai mici cu unele mai noi si mai mari.Cat pentru Kaufland, marea parte a bugetului se va indrepta catre reimprospatarea magazinelor din estul Germaniei, sustine publicatia Lebensmittel Zeitung.
Klaus Gehrig a comentat si pe marginea planurilor de expansiune a companiei. Intrarea pe piata din Serbia, despre care s-a tot vorbit recent, este planificata pentru anul 2016, atat pentru Lidl cat si pentru kaufland. De asemenea, planurile pentru cucerirea Statelor Unite ale Americii, prevazute initial pentru 2015 in caz ca studiul de fezabilitate pe care grupul il desfasoara are rezultate pozitive, va fi amanant pana cel mai devreme in 2018. Executivul nu a vrut insa sa ofere si motivele din spatele acestei decizii.
Pe mai departe, Schwarz Group are de gand sa creeze mai multe sinergii intre Lidl si Kaufland, desi ele raman din punct de vedere achizitii si vanzari doua unit business-uri separate. “Am crescut foarte repede. Acum este momentul sa ne punem problema eficientizarii structurii, sa identificam unde sunt sinergiile”, a declarat Gehrig. Printre punctele la care ar putea face referire sunt achizitia de bunuri care nu sunt pentru revanzare, administratie sau productia de alimente. Tocmai de aceea, grupul a creat o noua divizie de afaceri pentru tot ceea ce inseamna productie, in frutea caruia se afla doi manageri cu experienta in companie, Walter Pötter si Jörg Aldenkott.
Sursa foto: morgenpost.de