Pernod Ricard vinde patru branduri de bauturi alcoolice pentru 103 milioane euro

Pernod Ricard aincheiat un acord cu Arcus-Gruppen, unul din principalii producatori de bauturi spirtoase din Europa de Nord, pentru vanzarea brandurilor daneze Aalborg si Brøndums de aquavit (o bautura spirtoasa - n.r.), a marcii germane Malteserkreuz Aquavit, precum si a biterului danez Gammel Dansk.
Tranzactia, care a inclus si linia de productie a bauturilor spirtoase din Aalborg, Danemarca, a grupului francez, se ridica la 103 milioane de euro. Consultantii Pernod Ricard in tranzactia cu Arcus au fost BNP Paribas, Horten si Gide Loyrette Nouel.
Vanzarea brandurilor face parte din strategia Pernod Ricard de concentrare pe marcile principale aflate in portofoliul grupului.
Pernod Ricard este unul dintre cei mai importanti producatori de vinuri si bauturi spirtoase la nivel mondial, cu vanzari consolidate de 7,6 miliarde de euro in anul financiar 2010/2011. Creat in 1975 prin fuziunea companiilor franceze Ricard si Pernod, grupul s-a dezvoltat atat ca urmare a cresteii organice cat si a achizitiilor, printre care Seagram (2001), Allied Domecq (2005) si Vin & Sprit (2008).
Portofoliul Pernod Ricard de bauturi include unele dintre cele mai populare branduri din acest sector: vodca Absolut, pastis-urile Ricard, whisky-urile Ballantine’s, Chivas Regal, Royal Salute si The Glenlivet, whiskey-ul irlandez Jameson, coniacul Martell, romul Havana Club, ginul Beefeater, lichiorurile Kahlua si Malibu, sampaniile Mumm si Perrier-Jouët si vinurile Jacob’s Creek, Brancott Estate, Campo Viejo si Graffigna.