Cum funcționează primul e-shop exclusiv cu ambalaje reutilizabile
Lansată la jumătatea lunii mai în parteneriat cu Carrefour Franța, platforma de e-commerce Loop este cel mai inovator magazin virtual datorită faptului că permite achiziționarea de bunuri de larg consum fără a genera deșeuri din ambalaje. Acesta vinde doar produse în ambalaje reciclabile și cel mai interesant este faptul că pune la dispoziția cumpărătorilor un sistem de returnare a ambalajelor.
Lansarea oficială a site-ului www.maboutiqueloop.fr [2] este prima etapă a dezvoltării la nivel internațional a proiectului Loop al companiei TerraCycle, iar din octombrie 2019 va fi parte integrantă a serviciului Carrefour de livrare la domiciliu în Paris și în împrejurimile capitalei franceze.
Cum funcționează acest e-shop? Sortimentația este formată din câteva sute de produse, printre care și branduri de renume din portofoliile a 25 de furnizori parteneri ai Carrefour pe acest proiect - Mondelez, Danone, Coca-Cola etc – companii care au lansat versiuni durabile și reutilizabile ale ambalajelor unor produse consacrate în piață.
În mod evident, acestea sunt mai scumpe decât produsele cu ambalaje din plastic, însă cumpărătorii au posibilitatea de a-și recupera garanția plătită pentru ambalajele reutilizabile, odată ce le returnează prin sistemul Loop. Valoarea garanției pornește de la câțiva eurocenți și ajunge până la câțiva euro, în funcție de produs, după cum au precizat reprezentanții Bertrand Swiderski, Director Dezvoltare Durabilă la Carrefour Franța.
Un alt cost suplimentar pentru clienții magazinului online este generat de obligativitatea de a cumpăra și sacul durabil Loop, la un preț de 2 euro, în care trebuie să depoziteze ambalajele, odată golit conținutul acestora. Fiecare sac are un cod QR pentru asigurarea trasabilității, el fiind corelat cu codul unic atribuit fiecărui client. La fiecare livrare, curierul întreabă clientul dacă are de restituit sacul cu ambalajele reutilizabile, iar în cazul în care răspunsul este afirmativ, Loop se ocupă de depozitarea și trierea ambalajelor goale, precum și de distribuția acestora la producătorii de bunuri de larg consum care sunt parteneri ai Carrefour pe acest proiect.
În prezent, miza Carrefour este de a determina cât mai mulți producători să i se alăture în acest demers de încurajare a consumului de produse în ambalaje reutilizabile. “Sperăm ca și alți furnizori de branduri FMCG să ni se alăture în demersul de dezvoltare a unor noi sisteme de distribuție a mărfurilor pe modelul economiei circulare”, a declarat Laurent Vallée, Head of Group IT Governance & Sourcing la Carrefour.