Vinuri si spirtoase: ce tipuri de promotii sunt la raftul din IKA de Paste | Progresiv

Producatorii si distribuitorii de vinuri si bauturi spirtoase vor sa profite la maximum de cresterea consumului de sarbatori si vin cu reduceri, oferte si promotii la majoritatea produselor cumparate pentru masa de Paste. Care sunt cele mai frecvente promotii la raft in aceasta perioada? Raspund Ana-Maria Stoica, Director Marketing BDG Import, si Stefania Harabagiu, Director Client Service Brand Support. Vinuri si spirtoase: ce tipuri de promotii sunt la raftul din IKA de Paste

In aceasta perioada se poate vedea cu ochiul liber cresterea intensitatii promotiilor in magazine pe cele doua categorii mentionate. Ofertele speciale apar in magazine inca de la inceputul lunii si continua uneori si dupa Paste, pana spre sfarsitul perioadei.
In lanturile internationale de magazine, promotia de pret pentru aceeasi cantitate oferita reprezinta  tipul de promotie preferat de cei mai multi cumparatori, potrivit Anei Maria Stoica, Directorul de Marketing al BDG Import. „Acest tip de promotie este mai des intalnit la vinuri decat la bauturile spirtoase. Este adevarat ca la acestea din urma, promotiile sunt agresive, cu discounturi de 10-15%, pe perioade limitate, cererea fiind mai putin elastica. In ceea ce priveste categoria de spirtoase, aici se recurge cel mai des la impachetari speciale, pachete promotionale, chiar si editii de colectie, Pastele fiind incadrat ca o oportunitate cu o importanta mult mai mica in raportul cu Craciunul, insa deopotriva important cu privire la dorinta consumatorilor de a avea in casa produse mai premium”, mai precizeaza managerul  BDG Import.

La randul sau, Stefania Harabagiu - Director Client Service Brand Support – spune ca oferta promotionala in categoria vinurilor este mult mai putin diversificata decat cea a spirtoaselor, insa aici gasim categoric mai multe variante de promotie: - doua produse la pret de unul (o sticla de vin cadou)
 -doua produse de acelasi tip reunite sub un ambalaj comun cu o reducere semnificativa de pret
- loturi de produse asociate (sticla de vin cu produs cadou – desfacator sticla sau cozonac (beneficiul suplimentar fiind, in acest caz, fie cadoul sub forma de cozonac, fie pretul de vanzare al lotului mai mic sau cel mult egal cu al produselor componente).

Vorbind tot despre parghiile de crestere a vanzarilor in aceasta perioada, managerul Brand Support mentioneaza si editiile limitate cu etichete speciale de Paste si masurile luate de furnizorii marilor lanturi de magazine pentru a asigura extra-vizibilitate produselor lor: plasari speciale, display-uri, in unele cazuri chiar creative pentru ambele categorii.

Cross-promotion cu racoritoare sau apa

De obicei, in perioada premergatoare Pastelui gasim la raft si diferite tipuri de cross-promotion: bauturi spirtoase cu bauturi racoritoare - fie carbonatate, still drinks sau juice-uri naturale. Pentru impulsionarea vanzarilor de vinuri, de Paste se realizeaza, in general, pachete care cuprind o sticla de vin (in general vinuri albe) si o sticla de apa minerala carbogazoasa sau plata (apa fiind cadou sau intregul pachet avand o reducere semnificativa de pret), potrivit Stefaniei Harabagiu. „Promotiile, indiferent de forma lor, joaca un rol important in cresterea vanzarilor pe termen scurt. Consumatorul isi poate schimba decizia de cumparare atunci cand intalneste o promotie la raft. Tocmai din acest considerent promotiile trebuie sa fie mai mult decat niste simple reduceri de pret, este recomandat sa fie integrate intr-un plan de marketing bine structurat, care sa ajute la fidelizarea clientului, sa il faca sa intinda mana la raft dupa produs, chiar daca acesta nu face obiectul unei actiuni promotionale”, subliniaza aceasta.

„Intr-o perioada in care fiecare cheltuiala este bine chibzuita, pretul devine criteriul principal in decizia cumparare, insa nu este singurul; importanta este si comunicarea, modul in care fiecare brand aplica strategii eficiente de marketing in-store.  Deasupra pretului, exista evident display-uri de brand cu personalitate”, promotii care ies din banal si spun povestea din spatele brand-ului sau uneori un simplu element care evidentiaza calitatile produsului actiuni care fac din unele marci adevarate succese in-store.”, afirma, la randul sau, Ana Maria Stoica.

Vinurile rosii, cele mai cautate

Reprezentantul Brand Support se asteapta ca romanii sa mizeze in continuare pe vinurile romanesti, in special cele rosii, datorita specificului Pastelui, si mai putin pe cele din import.  La categoria bauturi spirtoase de import, pe primul loc in vanzari in aceasta perioada este whisky-ul, urmat de vodka si de brandy.
Brand Support este o agentie de creatie si inovatie in BTL ( below-the-lin)  cu focus pe trade marketing, care detine in portofoliul de clienti jucatori importanti in industria FMCG.
La randul sau, BDG Import este o companie care importa si distribuie in Romania un numar mare de produse premium si superpremium, printre brandurile din portofoliu regasindu-se Jack Daniel’s, Finlandia, Remy Martin, Cointreau sau Metaxa.

 

AAylex One restaurant Cocorico in parteneriat cu Auchan
AAylex ONE deschide primul restaurant Cocorico în parteneriat cu Auchan
Grupul AAylex ONE, producătorul brandului de carne de pui Cocorico, demarează un parteneriat cu Auchan Retail România și lansează un nou concept...
ATAC Galati Atac by Auchan hipermarket discounter hiperdiscounter deschidere magazin nou. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
ATAC by Auchan ajunge la cel de-al cincilea magazin
Auchan deschide un nou magazin ATAC Hiper Discount, formatul cu cele mai mici prețuri al rețelei, în Galați, după unitățile inaugurate în...
Logistica Supply chain colete transportatori firma de curierat. Colete trimise de la magazine si parteneri. Vezi pe revistaprogresiv.ro.
Packeta România ajunge la 1.800 magazine online și selleri parteneri
Packeta România, platformă digitală globală pentru ecommerce, parte din Packeta Group, anunță extinderea rețelei de magazine online și...
Nestle_rezultate financiare primul semestru 2024
Nestlé România, creștere organică de trei ori mai mare decât media grupului
Grupul Nestlé a înregistrat pentru primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 45 de miliarde de franci elvețieni, marcând un avans...