Viata la tara - o alegere mai ieftina pentru romani | Progresiv

Mutarea intr-o zona rurala este o varianta luata in considerare de 2% dintre persoanele de peste 15 ani din mediul urban, acestea declarand ca in urmatorul an intentioneaza sa se stabileasca la tara. Un procent asemanator este reprezentat de cei care si-au schimbat deja domiciliul in ultimele 12 luni, mutandu-se de la oras la sat, potrivit unui studiu GfK Omnibus. Studiu, realizat lunar, contine date reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste. Esantionul este format din 1100 persoane din zona urbana si rurala, iar culegerea datelor a fost realizata in iulie 2009. Viata la tara - o alegere mai ieftina pentru romani

Statisticile oficiale din ultimii ani arata ca Romania a inregistrat o anomalie a cursului de migratie, dominanta fiind mutarea de la oras la sat, in conditiile in care Romania se caracterizeaza deja printr-un grad redus de urbanizare in comparatie cu statele din Europa.

In general, sub 10% dintre oraseni obisnuiesc sa-si petreaca o perioada mai mare de timp - de peste o luna - la tara. Cu toate acestea, rudele si cunostintele din mediul rural sunt un sprijin important pentru o treime dintre oraseni, acestia obisnuind sa primeasca diverse alimente de la tara.

O alta sursa de legume si fructe pentru cei de la oras o reprezinta propriile gradini, chiar daca locuiesc in zone urbane. Aproape un sfert dintre ei consuma astfel de alimente, mai ales cei care locuiesc in orase mici, cu mai putin de 50.000 locuitori.

Indiferent daca au sau nu o sursa de alimente la tara sau o gradina proprie, pentru 85% dintre oraseni alimentele cumparate din piata fac parte din cosul de cumparaturi. Tinerii sunt cei care merg mai rar la piata preferand magazinele, dar ei in general nu sunt responsabili cu aprovizionarea in gospodarie. O pondere mai mare a celor care cumpara din magazine se mai regaseste in Ardeal si in orasele mari.

In mediul rural, chiar daca exista gradini si animale, produsele din magazine sunt indispensabile. Dintre alimentele pe care le consuma locuitorii de la tara, aproximativ jumatate provine din magazine, iar cealalta jumatate este reprezentata de produse obtinute in gospodarie sau achizitionate de la alti tarani. O pondere mai mica a alimentelor procurate din magazine o intalnim in randul varstnicilor (65 ani si peste) si a locuitorilor din Oltenia, in timp ce in Muntenia si Dobrogea acestea predomina.

Brandurile din portofoliu Reckitt
Reckitt își restructurează portofoliul pentru a-și asigura o creștere accelerată
Grupul Reckitt Benckiser anunță un nou proces de reorganizare a companiei în vederea generării unei creșteri acelerate. Acesta prevede o...
angajati fericiti
Săptămâna de muncă de patru zile în România: cum o aplicăm și avantajele sale
În domeniul dinamic al forței de muncă, căutarea echilibrului între viața profesională și cea personală a condus la noi forme de organizare...
AAylex One restaurant Cocorico in parteneriat cu Auchan
AAylex ONE deschide primul restaurant Cocorico în parteneriat cu Auchan
Grupul AAylex ONE, producătorul brandului de carne de pui Cocorico, demarează un parteneriat cu Auchan Retail România și lansează un nou concept...
ATAC Galati Atac by Auchan hipermarket discounter hiperdiscounter deschidere magazin nou. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
ATAC by Auchan ajunge la cel de-al cincilea magazin
Auchan deschide un nou magazin ATAC Hiper Discount, formatul cu cele mai mici prețuri al rețelei, în Galați, după unitățile inaugurate în...
Logistica Supply chain colete transportatori firma de curierat. Colete trimise de la magazine si parteneri. Vezi pe revistaprogresiv.ro.
Packeta România ajunge la 1.800 magazine online și selleri parteneri
Packeta România, platformă digitală globală pentru ecommerce, parte din Packeta Group, anunță extinderea rețelei de magazine online și...
Nestle_rezultate financiare primul semestru 2024
Nestlé România, creștere organică de trei ori mai mare decât media grupului
Grupul Nestlé a înregistrat pentru primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 45 de miliarde de franci elvețieni, marcând un avans...