Vanzarile Henkel au crescut cu aproape 5% in primul trimestru
Vanzarile Henkel in primul trimestru din 2012 au depasit cu putin valoarea de patru miliarde de euro, o crestere cu 4.8% comparativ cu perioada similara a anului trecut. Organic, dupa luarea in considerare a impactului cursului valutar si a achizitiilor si vanzarilor, afacerile grupului german au crescut cu 4.7%, o crestere solida comparativ cu perioada anterioara.
“Henkel a inceput foarte bine anul fiscal, in ciuda contextului dificil si a volatilitatii pietelor. Am realizat o solida crestere organica a vanzarilor si ne-am imbunatatit considerabil profitabilitatea,” a declarat CEO-ul Henkel, Kasper Rorsted.
Toate diviziile au contribuit din plin la aceasta performanta: Divizia Detergenti & Produse pentru ingrijirea locuintei a raportat o crestere organica a vanzarilor cu 4,5%, pentru divizia Produse cosmetice/de toaleta cresterea a fost de 4%, iar in ceea ce priveste divizia Adezivi Tehnologii, cresterea a fost de 5,6%.
Profitul operational ajustat a crescut cu 16.6 procente, de la 473 milioane euro la 551 milioane euro, iar indicatorul ajustat return on sales (EBIT margin) a crescut semnificativ cu 1.3 puncte procentuale, de la 12.4% la 13.7%.
Vanzarile din regiunea Europa de Vest au atins valoarea de 1,43 miliarde de euro, iar in Europa de Est vanzarile au crescut cu 3% pana la 675 milioane euro. Cresterea organica in aceasta regiune a fost de 6.3%, datorita contributiei semnificative a Turciei si Rusiei. Nominal, vanzarile din Africa/Orientul Mijlociu au crescut cu 16.8% pana la 259 milioane euro, datorita in special performantei extra ordinare a diviziei Detergenti & Produse pentru ingrijirea locuintei.
Adaugă comentariu nou