FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Vanzarile de carne de pasare ale Agricola au crescut cu 8% in 2013

Vanzarile de carne de pasare ale Agricola au crescut cu 8% in 2013

Vanzarile la carnea de pasare ale companiei Agricola Bacau, unul dintre cei mai importanti jucatori pe acest segment de piata, au crescut cu 8%, in valoare, anul trecut. Performantele companiei au fost afectate in prima parte a anului trecut de preturile ridicate la materiile prime, dar s-au imbunatatit in a doua parte a anului, pe fondul anului agricol bun.

"Performanta economica a companiilor din industrie a fost serios afectata de decalajul mare intre preturile foarte ridicate la resursele de baza din prima parte a anului trecut si pretul la raft al carnii de pasare. In a doua parte a anului, dupa o recolta record la cereale, lucrurile s-au reglat astfel incat, la finalul acestuia vanzarile Agricola de carne de pui au crescut efectiv cu 7% in volum in 2013 (34.724 tone) fata de anul precedent, respectiv cu 8% in valoare – un pret mediu mai mare cu aproape un procent obtinut in principal din mixul de produse comercializate. Rezultatul continua trendul crescator pe care Agricola il mentine in ultimii 5 ani – vorbim de o dublare a vanzarilor in acest interval - in contextul in care piata carnii de pasare este aproximativ constanta”, a declarat, intr-un comunicat, Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.

Cifra de afaceri inregistrata de Agricola International SA Bacau a fost de 363,6 mil. lei (circa 82 mil. euro) in 2013.

„In anul 2013, 85% din carnea de pui comercializata a fost carne refrigerata. Exporturile s-au diminuat cu aproximativ 30% fata de anul trecut (circa 12% din productia de carne) deoarece ne-am concentrat mai mult pe piata interna, in special in zona retailului traditional, unde livram astazi 34% din productia de carne, fata de 22% anul trecut”, a adaugat presedintele Agricola Bacau.

Estimarile arata o cota de piata de 16% pentru Agricola in 2013, iar pentru anul in curs obiectivul este cresterea cu inca un procent.

Grupul de firme Agricola a inregistrat in 2013 o cifra totala de afaceri de 590 milioane lei (aprox. 133 mil. euro), similara celei din anul precedent, ca urmare a diminuarii cifrei de afaceri la oua consum, din cauza scaderii preturilor, respectiv a cifrei de afaceri din business-ul cu nutreturi combinate pentru rumegatoare produse la firma mixta romano-franceza GA – Nutritie Animala, unde Agricola detine 49% din actiuni. In acest caz a fost vorba de o politica de vanzari orientata catre gestionarea mai buna a incasarilor din creante.

La toate celelalte categorii de produse Agricola a inregistrat cresteri. Astfel, la categoria mezeluri (salamurile crud-uscate si preparatele fiert-afumate obtinute la Salbac SA, companie din cadrul Grupului de firme Agricola), valoarea totala a vanzarilor a fost cu 7,5% mai mare decat in 2012, in conditiile in care aceasta piata a continuat sa se contracte, cu o scadere de 32% in ultimii patru ani.

Totodata, pentru al cincilea an consecutiv, valoarea vanzarilor de salamuri crud-uscate Agricola a crescut cu aproape 12%. „Ne consolidam pozitia de lideri de piata in Romania la grupa salamurilor crud-uscate, cu vanzari de 14% din total segment. De asemenea, sortimentul nostru cel mai de pret- Salamul de Sibiu Agricola - a inregistrat pe parcursul anului tyrecut o cota de piata medie valorica de 53%, respectiv o cota medie in volum de 50% din total segment Salam de Sibiu comercializat pe piata interna. Anul trecut am vandut cu 9% mai mult Salam de Sibiu Agricola decat in anul 2012, in conditiile in care piata a inregistrat pentru prima data o scadere si la acest segment ”, a precizat Grigore Horoi.     

Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola Bacau care comercializeaza  semipreparate si produse tip ready-meal, si-a mentinut anul trecut, cumulat, o cota de piata de 19% si pozitia de lider in categorie. Astfel, in 2013, fata de anul precedent vanzarile de semipreparate si produse ready te eat au crescut cu 4% in valoare, in conditiile mentinerii volumelor comercializate.

La oua consum, produse de Avicola Lumina Constanta, s-a inregistrat o diminuare a pretului mediu de vanzare de apoape 21% fata de anul 2012. Cresterea cu aproape 14% a bucatilor vandute in 2013 (59,534 mil. buc.) a condus la o diminuare cu doar 10% a cifrei de afaceri.

”Vorbim in continuare de perioade dificile pentru producatori, de necorelari juste intre preturile resurselor in aceste industrii si pretul de raft al carnii, produselor din carne si oualor pentru consum. Preturile acestor produse in tarile UE continua sa fie mai mari cu 35 – 60% in conditiile unor costuri similare cu ale noastre. Suntem hotarati sa ne continuam trendul ascendent din ultimii ani. Avem in continuare obiective de crestere. Pentru anul 2014 ne-am fixat o crestere cu 5% a vanzarilor de carne de pasare, de 6% la mezeluri si de 7% la semipreparate si produse ready-meal. Ne indreptam atentia catre cresterea profitabilitatii, in special prin selectia riguroasa a portofoliului de produse si rentabilizarea raftului, insa investim in continuare in diferentiere, astfel incat anul acesta vom lansa pe piata produse noi, inovatoare, care sa consolideze valoarea brandului Agricola”, a mai spus Grigore Horoi.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content