FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Vanzarile de bere au scazut cu 5% in primul trimestru

Vanzarile de bere au scazut cu 5% in primul trimestru

Dupa un an 2011 in care se facuse simtita o stabilizare a pietei, consumul de bere din Romania corespunzator primului trimestru al anului in curs a inregistrat o scadere de 5%, comparativ cu perioada similara a anului precedent. Facand o comparatie cu rezultatele primului trimestru al anului 2008, un an de referinta pentru istoria pietei din punct de vedere al consumului inregistrat, scaderea pe primele trei luni ale anului 2012 este dramatica, atingand un procent istoric de 23%.

“Scaderea consumului de bere in primul trimestru din 2012 a fost influentata in special de vremea rece si zapada abundenta din ianuarie - februarie care a facut ca oamenii sa renunte la bere. Acest factor s-a adaugat unui context deja nefavorabil, respectiv faptul ca romanii isi numara fiecare leu, ceea ce face ca si un produs popular, asa cum este berea, sa fie mai putin accesibil. Daca in medie un european trebuie sa munceasca 8 minute pentru a-si permite o bere, un roman trebuie sa munceasca o jumatate de ora pentru o bere.” a declarat directorul general al Asociatiei Berarii Romaniei, Constantin Bratu.

Datele recente referitoare la evolutia pietei confirma un trend negativ care incepand din 2008 marcheaza industria berii din Romania, conducand la intocmirea unui bilant nefavorabil. Puternic lovita de criza economica care a indus o scaderea majora a puterii de cumparare a romanilor, piata berii s-a confruntat in ultimii ani cu o contractie importanta la nivelul consumului, scaderea cumulata in anii 2009 si 2010 atingand 16%. Perioada de acalmie din 2011, cand piata a dat semne de stabilizare, a fost inlocuita in chiar primele trei luni ale anului 2012 de reluarea declinului.

”Inceputul de an ne-a demonstrat inca o data faptul ca puterea de cumparare inca scazuta a romanilor dicteaza evolutia pietei berii. Pentru noi este un semnal limpede ca orice presiune in plus pe buzunarul romanului, determinata chiar si de cea mai mica variatie in pretul berii pusa pe seama unor factori legislativi, de pilda, independenti de vointa producatorilor, se va reflecta intr-o scadere a pietei. Pe langa intentia producatorilor de bere de a recupera acest recul de inceput de an, speram ca vom avea in continuare in autoritatile statului un partener care evalueaza corect lantul de implicatii la nivelul unei industrii  care aduce valoare in economia Romaniei pe un lant extins, pornind de la agricultura pana la servicii ”, a adaugat Constantin Bratu.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content