FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Unu din zece consumatori influenteaza procesul de cumparare al celorlalti

Unu din zece consumatori influenteaza procesul de cumparare al celorlalti

Estomparea granitelor intre TV, social media si mobile, sustinuta de avansul tehnologiei, a creat grup de consumatori, cu o influenta mult mai puternica asupra deciziilor de alegere a brandurilor. Acestia sunt numiti influentatori de top, iar jumatate dintre ei ajung sa recomande produse sau servicii in mediul online cel putin o data pe zi, arata studiul "The Age of Social Influence" realizat de grupul de media Initiative.

Pentru a analiza relatia dintre diferitele canale media si influenta pe care acestea o au in procesul de cumparare, Initiative a realizat un studiu online la care au participat peste 8.000 de persoane cu vârste cuprinse intre 16 – 54 ani din tari precum Argentina, Australia, China, Germania, Olanda, Statele Unite ale Americii si Marea Britanie.

“Suntem pusi fata in fata cu o noua schimbare in comportamentul consumatorului, o schimbare profunda, care atrage dupa sine si o schimbare a strategiilor de marketing. Astazi definirea consumatorului nu se mai face numai dupa profilul socio-demografic, ci si dupa capacitatea acestuia de a influenta procesul  de cumparare al celorlalti consumatori ”, spune Andreea Dinescu, Client Service Director in cadrul Initiative.

In ultimii ani, marketingul a incercat sa obtina o integrare tot mai buna intre mediile online si offline, pentru a genera un “efect de multiplicare” care sa amplifice mesajul brandului. Studiul Initiative arata insa ca aceasta noua sinergie intre TV, social media si mobile nu a avut un impact semnificativ asupra comunicarii de brand traditionale. Ea a permis insa consumatorilor sa devina un factor cheie in influentarea alegerii brandurilor.

Desi targetarea consumatorilor-influentatori nu este un concept nou, analiza arata ca astazi transmiterea mesajului potrivit catre consumatorii potriviti are un impact mult mai mare. Primii 10% dintre influentatori au un impact semnificativ mai mare asupra celorlati consumatori. 72% dintre acesti primi influentatori  acceseaza continut cel putin o data pe zi prin intermediul printului, computerului si al mobile-ului, comparativ cu doar 18% dintre influentatorii aflati in ultimele 10% ale clasamentului.

De asemenea, prima categorie este mult mai probabil sa detina smartphone-uri si tablete. Studiul arata ca 99% dintre influentatorii din Top 10 au spus ca prietenii lor le cer opinia inainte de a face o achizitie importanta, comparativ cu doar 13% dintre cei clasati pe ultimele locuri in top.

Modul in care influentatorii de top selecteaza si agrega informatiile dintr-o multitudine de surse le confera o putere de influenta mult mai mare in comparatie cu orice alta sursa luata separat. Mult mai important, ei filtreaza ceea ce alti consumatori vad si aud. Acest lucru are un impact sporit in categoriile care genereaza un volum mare de discutii online post-cumparare. Vorbim de categorii legate de tehnologie, calatorii, fashion, muzica, cosmetica. Marketerii din categoriile mai putin vizate trebuie asadar sa depuna un efort sporit pentru a se asigura ca prin comunicare atrag atentia acestor influentatori.

Studiul mai arata ca TV-ul, social media si mobile-ul pot avea roluri si influente diferite asupra consumatorilor.  56% dintre respondenti au spus ca spoturile de la TV contribuie cel mai mult la cre?terea notorietatii unui brand, iar 46% dintre ei au afirmat  ca ajuta la cresterea interesului pentru brand. 50% dintre cei care au participat la studiu au afirmat ca social media te ajuta sa impartasesti informatii importante despre un brand cu cei din jur, iar 32% au spus ca mobile-ul are un rol important in a afla mai multe informatii despre un anumit brand.                

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content