FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Solutii de dezvoltare a retailului multi-canal: ce inovatii se anunta in 2014?

Solutii de dezvoltare a retailului multi-canal: ce inovatii se anunta in 2014?

Nu prea exista nicio zona economica mai dinamica decat segmentul online in momentul de fata. Vanzarile online catre clientii finali ar putea creste cu 17% la nivel mondial in 2013, potrivit estimarilor companiei americane de cercetare de piata eMarketer, in conditiile in care vanzarile online din China s-ar putea majora cu 65%, iar cele din Indonezia cu 71% anul acesta.

In Europa de Vest, valoarea pietei online va creste de la 291 de miliarde de dolari in 2013 la 388 miliarde de dolari in 2016.

Astfel , afacerile din mediul virtual castiga o cota de piata tot mai mare la nivel mondial. In Statele Unite ale Americii sau Australia, dar si in tarile vest-europene, cum ar fi Marea Britanie, cota online-ului este deja aproape de limita de 10 % în comparatie cu vanzarile totale de bunuri si servicii catre consumatorii finali.

Fie vorbim de actori regionali importanti sau lanturi internationale de magazine din mediul „offline”, companiile de retail vor sa beneficieze de boom-ul de pe online, nedorind sa lase acest segment de business exclusiv furnizorilor de servicii online. Prin urmare, aceste companii se dezvolta in distribuitor omni- sau multi-canal. „Comertul multi-canal devine un standard pentru retaileri la nivel mondial si reprezinta factorul esential in succesul a numeroase companii. Retailerul multi-canal poate castiga avantaje strategice in competitia cu retailerii specializati exclusiv pe segmentul online, cum ar fi Amazon”, afirma Thilo Freund, Managing Director la MICROS Retail Deutschland GmbH.

Noua standardizare in sistemele IT

Pentru a conecta business-ul offline de cel digital, retailerii au nevoie de o perspectiva standardizata care sa tina cont de canalele de vanzare, clienti, vanzari, comenzi, stoc si livrari. Tehnologia informatiei ar trebui, in acest caz, sa integreze datele legate de clienti cu campanile personalizate de marketing. Procesele de plata trebuie sincronizate. Serviciile ar trebui sa fie, de asemenea, disponibile si pe terminalele mobile.

Pentru multi retaileri cu magazine fizice, acest lucru inseamna investitii considerabile in sistemul IT, care este in general orientat catre business-ul offline. Sistemele IT ale retailerilor sunt destul de eterogene, fiind dezvoltate in mai multe etape de-a lungul anilor, iar un magazin online, creat la un moment dat, este de obicei operat separat de cele fizice.

Prin insasi natura sa, formatul multi-canal este un subiect la targul EuroCIS, care va avea  loc la Düsseldorf, intre 16-20 februarie 2014, in cadrul EuroShop.

Despre EuroShop

EuroShop este cel mai mare targ international dedicat pietei de retail, desfasurat in Europa. Acesta este segmentat in patru zone de interes: EuroConcept, EuroSales, EuroCIS si EuroExpo.

La EuroConcept, vizitatorii pot gasi noutati din zona echipamentelor pentru magazin, al sistemelor de iluminare si de refrigerare, cat si concepte arhitecturale si de design inovatoare gandite pentru retail.

EuroSales este zona in care sunt expuse solutii si idei noi pentru comunicarea in magazin, display-ul produselor si mercantizare, sub sloganul “Your futuristic POS experience show”.

La randul sau, sectiunea EuroCIS este dedicata tehnologiilor din retail, incluzand aici solutii IT pentru optimizarea proceselor, pentru securizarea magazinului, sisteme de plati, solutii pentru e-commerce, etc.

EuroExpo prezinta idei si concepte noi pentru constructia de standuri, pentru organizarea de evenimente de promovare a brandurilor, etc.

Cu o suprafata neta totala de expunere de peste 113.000 de metri patrati, targul EuroShop 2014 va aduna la Dusseldorf, intre 16-20 februarie, peste 2.000 de expozanti din 56 de tari. La editia anterioara, desfasurata in februarie 2011, a fost inregistrat un numar foarte mare de vizitatori, de peste 107.000 de persoane, peste 50% dintre acestea venind din afara Germaniei.

Pentru mai multe informatii despre editia 2014 a targului international pentru piata de retail EuroShop, puteti accesa site-ul: www.euroshop-tradefair.com.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content