Sapun de toaleta: cresterea pretului influenteaza cheltuielile | Progresiv

In primele patru luni din 2009, gospodariile din Romania au cheltuit mai mult pentru categoria sapun de toaleta. Principalul factor ce a influentat aceasta evolutie a fost cresterea pretului, cantitatea achizitionata marindu-se intr-o mai mica masura, se arata intr-un studiu realizat de GfK. Sapun de toaleta: cresterea pretului influenteaza cheltuielile

Aceasta piata ramane fragmentata si in aceasta perioada cu toate ca primii mari producatori de pe piata (Colgate-Palmolive, Unilever si Schwarzkopf) sunt responsabili pentru aproximativ 50% din volum. Liderul pietei a fost in aceasta perioada Protex.
Romanii achizitioneaza sapun mai ales din hypermarketuri si discounteri, importanta comertului traditional pentru aceasta categorie fiind in scadere.

In Bucuresti si Muntenia-Dobrogea locuiesc gospodarii ce consuma intens aceasta categorie (fiind responsabile pentru mai mult de 40% din cantitatea achizitionata, ele reprezentand 35% din totalul gospodariilor romanesti). Acestea sunt mai ales gospodarii cu varsta capului familiei intre 30 si 49 de ani, numeroase (mai mult de trei membri) si care locuiesc in orase mici, mari si Bucuresti.

Gospodariile cu cel mai scazut consum sunt cele din Oltenia si cele care au o singura persoana (cumpara 15% din volumul de categorie dar reprezinta 24% din totalul populatiei).

Desi piata este concentrata spre sapunul de toaleta solid, observam o crestere a importantei variantei lichide fata de perioada precedenta.

Brandurile din portofoliu Reckitt
Reckitt își restructurează portofoliul pentru a-și asigura o creștere accelerată
Grupul Reckitt Benckiser anunță un nou proces de reorganizare a companiei în vederea generării unei creșteri acelerate. Acesta prevede o...
angajati fericiti
Săptămâna de muncă de patru zile în România: cum o aplicăm și avantajele sale
În domeniul dinamic al forței de muncă, căutarea echilibrului între viața profesională și cea personală a condus la noi forme de organizare...
AAylex One restaurant Cocorico in parteneriat cu Auchan
AAylex ONE deschide primul restaurant Cocorico în parteneriat cu Auchan
Grupul AAylex ONE, producătorul brandului de carne de pui Cocorico, demarează un parteneriat cu Auchan Retail România și lansează un nou concept...
ATAC Galati Atac by Auchan hipermarket discounter hiperdiscounter deschidere magazin nou. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
ATAC by Auchan ajunge la cel de-al cincilea magazin
Auchan deschide un nou magazin ATAC Hiper Discount, formatul cu cele mai mici prețuri al rețelei, în Galați, după unitățile inaugurate în...
Logistica Supply chain colete transportatori firma de curierat. Colete trimise de la magazine si parteneri. Vezi pe revistaprogresiv.ro.
Packeta România ajunge la 1.800 magazine online și selleri parteneri
Packeta România, platformă digitală globală pentru ecommerce, parte din Packeta Group, anunță extinderea rețelei de magazine online și...
Nestle_rezultate financiare primul semestru 2024
Nestlé România, creștere organică de trei ori mai mare decât media grupului
Grupul Nestlé a înregistrat pentru primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 45 de miliarde de franci elvețieni, marcând un avans...