FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Sapun de toaleta: cresterea pretului influenteaza cheltuielile

Sapun de toaleta: cresterea pretului influenteaza cheltuielile

In primele patru luni din 2009, gospodariile din Romania au cheltuit mai mult pentru categoria sapun de toaleta. Principalul factor ce a influentat aceasta evolutie a fost cresterea pretului, cantitatea achizitionata marindu-se intr-o mai mica masura, se arata intr-un studiu realizat de GfK.

Aceasta piata ramane fragmentata si in aceasta perioada cu toate ca primii mari producatori de pe piata (Colgate-Palmolive, Unilever si Schwarzkopf) sunt responsabili pentru aproximativ 50% din volum. Liderul pietei a fost in aceasta perioada Protex.
Romanii achizitioneaza sapun mai ales din hypermarketuri si discounteri, importanta comertului traditional pentru aceasta categorie fiind in scadere.

In Bucuresti si Muntenia-Dobrogea locuiesc gospodarii ce consuma intens aceasta categorie (fiind responsabile pentru mai mult de 40% din cantitatea achizitionata, ele reprezentand 35% din totalul gospodariilor romanesti). Acestea sunt mai ales gospodarii cu varsta capului familiei intre 30 si 49 de ani, numeroase (mai mult de trei membri) si care locuiesc in orase mici, mari si Bucuresti.

Gospodariile cu cel mai scazut consum sunt cele din Oltenia si cele care au o singura persoana (cumpara 15% din volumul de categorie dar reprezinta 24% din totalul populatiei).

Desi piata este concentrata spre sapunul de toaleta solid, observam o crestere a importantei variantei lichide fata de perioada precedenta.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content