Romanii incep sa caute faina integrala in magazine
Preferinta romanilor pentru produsele din faina integrala a crescut in ultimii ani. Conform unui studiu Nielsen, din perioada iunie 2011- martie 2012 fata de acelasi interval din anul precedent, cota de piata a fainii integrale a crescut de circa zece ori, de la 0,2% la 2% din total vanzarilor de faina ambalata.
“Credem ca asa cum s-a intamplat si in alte tari, ponderea consumului de produse din faina integrala fata de cele din faina alba va creste pe masura ce vor fi constientizate pe scara mai larga beneficiile fainii integrale. Tine, asadar, de eforturile de educare in acest sens, din partea industriei dar si a autoritatilor”, spun reprezentantii producatorului din industria de morarit 7 Spice.
Compania 7 Spice, divizia de morarit a grupului Vel Pitar, a investit in tehnologie pentru a produce faina integrala obtinuta prin macinarea in proportie de 100% a bobului de grau (Faina Grau Intreg) in portofoliul de fainuri ambalate al companiei de anul trecut. Tot in 2011, producatorul a lansat brandul de mix-uri de paine facuta in casa Yammix.
De asemenea, compania va investi in campanii de educare privind beneficiile consumului de faina integrala si a produselor de panificatie din astfel de faina.
“Din punctul nostru de vedere, exista perspective foarte bune pentru consumul de faina si produse de panificatie mai sanatoase, implicit pentru faina integrala care pastreaza valoarea nutritiva a bobului de grau. Cu atat mai mult cu cat si in prezent exista un segment important de consumatori care obisnuiesc sa consume paine din faina neagra sau integrala”, considera declara reprezentantii 7 Spice.
Conform unui studiu sindicalizat realizat de - ROMPAN in 2010, painea integrala se situeaza pe locul trei in topul preferintelor consumatorilor, 38% dintre acestia obisnuind sa consume paine integrala.
Adaugă comentariu nou