FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Romania, a treia piata de desfacere pentru produsele nemtesti

Romania, a treia piata de desfacere pentru produsele nemtesti

Camerele de Comert Bilaterale Germane au preluat, incepand cu acest an, activitatea CMA Berlin - Comisia Germana de Marketing pentru Agricultura. Activitatea pentru zona CEE de afaceri va fi cordonata din Viena. Proiectele pentru Romania includ prezenta la Indagra 2010, expozitia organizata in cadrul Romexpo in luna noiembrie, si vizite de lucru privind diferite produse alimentare, in 2011.

Anuntul privind preluarea atributiilor CMA Berlin de catre Camerele de Comert Bilaterale Germane a fost facut in cadrul unei conferinte organizate de catre Camera de Comert Germana in Austria, la inceputul lunii martie.

In cadrul evenimentului au fost prezentate date generale privind proiectele Camerelor de Comert Bilaterale Germane in tarile Europei Centrale si de Est, precum si informatii generale referitoare la valoarea schimburilor comerciale si ponderea lor in economia germana.

Activitatea CMA (Comisia Germana de Marketing pentru Agricultura), precum si cea a ZMP (Central Market and Price Reporting Agency) au fost intrerupte in urma unei decizii a Curtii Constitutionale Federale la inceputul anului 2009.

In urma acestei schimbari, activitatile de promovare a comertului exterior au fost regrupate, beneficiind de colaborarea Camerelor de Comert Bilaterale Germane cu Ministerul Alimentatiei, Agriculturii si Protectiei Consumatorului.

Ministerul  Alimentatiei, Agriculturii si Protectiei Consumatorului, prin reprezentantii sai, si-a exprimat interesul pentru promovarea exporturilor de produse, in conditiile in care industria alimentara germana castiga unu din patru euro din activitatile de export.
"Suportul oferit de exporturi este important mai ales in perioadele de recesiune economica. Pietele traditionale sunt aproape saturate, prin urmare, obiectivul nostru este sa mentinem cotele pe pietele pe care deja activam si sa ne extindem in noi zone", a declarat Gunther Beger, Seful Diviziei de "Proiecte Internationale si Coordonarea Afacerilor Externe" din cadrul Ministerului German de Alimentatie, Agricultura si Protectia Consumatorului.

In 2010, pe langa cele patru targuri la care CMA a organizat anterior expozitii, se intentioneaza participarea la alte 14 noi evenimente.

Ministerul German de Alimentatie, Agricultura si Protectia Consumatorului urmareste extinderea retelei de servicii pe problemele pe agricultura atasate Ambasadelor Germane de la 16, la 21 de locatii.

Camera de Comert Germana din Austria este una dintre cele sapte locatii unde competentele CMA vor fi pastrate.

Pentru 2010, sunt programate urmatoarele activitati: sesiuni de cunoastere (Foodapest, in luna februarie, in Ungaria si Indagra, in noiembrie, in Romania), vizite in scopul realizarii unor cercetari de piata: in Croatia, Slovenia, Bosnia - in luna mai (dulciuri), Serbia-Bosnia in septembrie (produse lactate), precum si business trips in Austria si Ungaria in martie 2010 (produse bio) si Croatia, in septembrie (produse din carne).

Date relevante

Exporturile sunt principalul motor de crestere pentru industria agro-alimentara germana, pentru 2009 fiind estimata o valoare a exporturilor de produse de 49 miliarde de dolari. Germania este al treilea exportator mondial de produse agro-alimentare. Cu toate acestea, exporturile produselor agro-alimentare germane au scazut in perioada ianuarie - noiembrie 2009 cu 5,9% in comparatie cu perioada precedenta (in conditiile unei scaderi economice de 20%).

Comertul cu produse agricole de provenienta germana in perioada ianuarie-noiembrie 2009 a inregistrat un regres major chiar si in segmentele cheie. Astfel, in segmentul "carne si produse din carne", exporturile au o valoare de 6,6 miliarde de euro (cu doar 0,9% mai mult decat in perioada anterioara), in timp ce pe segmentul "lapte si produse lactate" au fost inregistrate exporturi in valoare de 5,6 miliarde de euro (cu 16,2% mai putin decat in anul precedent).

Exporturile catre tarile din Europa Centrala si de Est s-au ridicat in 2008 la 3428 milioane de euro. Principalele piete de desfacere pentru produsele germane sunt Republica Ceha (1260 milioane euro), Ungaria (695 milioane de euro) si Romania (507 milioane euro).

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content