Romania ramane o sursa de crestere a veniturilor Delhaize
Veniturile retailerului belgian Delhaize in Romania si Indonezia s-au majorat cu 19,3% ajungand la cifra de 56 milioane euro, ca urmare a extinderii retelei de magazine din cele doua piete, dar si a inflatiei ridicate, se arata intr-un comunicat privind rezultatele financiare ale companiei pe al doilea trimestru.
Cu toate acestea, compania a inregistrat pierderi operationale de un milion de euro puse pe seama Romaniei ca urmare a cheltuielilor mari cu personalul, diferentelor de schimb valutar, rezultatelor operationale ale magazinelor La Fourmi si valorii ridicate a amortizarii referitoare la acesta retea.
La nivelul intregului grup, Delhaize a raportat o crestere a veniturilor de 4,3% la o rata de schimb identica si de 14,3% la rata de schimb actuala, ajungand la valoarea de 5,1 miliarde de dolari in al doilea trimestru al anului 2009. Cresterea a rezultat in mare parte din aprecierea pe piata valutara a dolarului american cu 14,6% fata de moneda europeana, comparativ cu anul 2008.
Marja bruta a crescut cu 25,4% din venituri comparativ cu cresterea din perioada anterioara a anului 2008 cand a fost de 24,9%. Cresterea se datoreaza rezultatelor optimiste a inventarului derulat in toate unitatile operative, costurilor de transport scazute ca urmare a diminuarii pretului la combustibil dar si perfectionarii parametrilor de logistica in Belgia si Grecia.
Profitul operational la nivelul grupului in al doilea trimestru al anului 2009 a crescut la randul sau cu 25,8% la rata de schimb actuala si cu 13,1% la rata identica de schimb, ajungand la 244 milioane de euro. In acest context, profitul net a cumulat 125 milioane de euro inregistrand o crestere de 7,6% la rata de schimb actuala, comparativ cu perioada similara a anului 2008.
Per total, in prima jumatate a anului 2009 grupul a raportat o crestere de 3,6% la rata de schimb identica si de 13,8% la rata de schimb actuala, ajungand la 10,2 miliarde de euro.
Marja de operare a crescut de la procentul de 4,5% cat s-a inregistrat in prima jumatate a anului 2008 la 4,8% in prima jumatate a anului 2009. Profitul operational a crescut cu 22,9% la rata de schimb actuala (10,1% la rata de schimb identica) cumuland o valoare de 491 milioane de euro. Profitul net la nivelul grupului a cumulat 252 milioane de euro, in crestere cu 15,4% la rata de schimb actuala (4% la rata de schimb identica) comparativ cu prima jumatate a anului trecut.
Compania si-a reconfirmat previziunile facute in luna martie a anului 2009 si anume ca profitul la nivelul anului va cunoaste o crestere semnificativa in a doua parte a anului datorita anticiparii unei inflatii scazute, a initiativelor de diminuare a costurilor, reinnoirii pietei dar si a activitatii de remodelare a magazinelor.
Grupul Delhaize a incheiat al doilea trimestru al anului 2009 cu o retea de 2 684 magazine in conditiile in care a deschis 14 noi unitati de vanzare.
In Romania grupul este prezent din anul 1995 si potrivit site-ului companiei, pana in luna iulie a anului 2009, numara 43 de unitati de vanzare, inclusiv cele patru magazine Prodas recent achizitionate.
Adaugă comentariu nou