FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Rezultatele Grupului Metro, afectate de criza financiara si devalorizarea euro

Rezultatele Grupului Metro, afectate de criza financiara si devalorizarea euro

In primele trei luni din 2009, Grupul Metro a inregistrat vanzari de 15,2 miliarde de euro (15,6 miliarde in T1 2008), ceea ce inseamna o scadere de 2,5%. In moneda locala, vanzarile companiei germane au crescut cu 1,1%. Vanzarile au fost afectate de devalorizarile monetare, de o zi in minus de vanzare fata de 2008 (care a fost an bisect) si de faptul ca vanzarile de Paste sunt incluse in rezultatele trimestrului al doilea.

In Germania, vanzarile din primele trei luni ale acestui an au crescut cu 0,6%, pana la 6,2 miliarde euro, mai ales datorita contributiei retelelor Media Markt si Saturn.
Vanzarile din afara Germaniei au fost serios afectate de cursul valutar. La rate de schimb constante, vanzarile au crescut cu 1,4%, dar au scazut, in euro, cu 4,5%, pana la 8,9 miliarde euro.

In Europa de Vest, exceptand Germania, vanzarile au scazut, de asemenea, cu 2,2%, la 4,7 miliarde de euro.

In Europa de Est, vanzarile Grupului Metro au inregistrat o crestere de 5,6% (la rate de schimb constante), dar a scazut cu peste 15% in euro, pana la 3,5 miliarde.
Profiturile Metro au fost afectate semnificativ de ratele de schimb si de calendar. Veniturile inainte de plata dobanzilor, taxelor, deprecieri si amortizari (EBITDA) a fost de 377 milioane de euro, fata de 487 milioane euro in primele trei luni de anul trecut. Rezultatele includ cheltuieli de 32 milioane de euro ca urmare a implementarii programului de restructurare Shape 2012.

Veniturile inainte de plata impozitelor si taxelor (EBIT) au fost de 51 milioane de euro, de la 166 milioane in primul trimestru de anul trecut, iar veniturile inainte de taxe (EBT) au scazut cu 120 de milioane de euro, de la un plus de 44 milioane in perioada similara din 2008.

Metro Cash&Carry

La rate de schimb constante, vanzarile Metro C&C au scazut cu 1,8%, la 7 miliarde de euro. In Germania, vanzarile au scazut cu 5,3%, la 1,2 miliarde de euro, iar vanzarile la magazinele deschise cel putin un an au marcat, de asemenea, scaderi semnificative. In euro, vanzarile in Europa de Vest au scazut cu 5,8%, la 2,7 miliarde.
In Europa de Est, vanzarile in euro au scazut cu 11,6%, la 2,5 miliarde, iar la magazinele deschise de cel putin un an scaderile au fost de 2,1%, mai ales in sectorul non-food. Cresteri pozitive s-au inregistrat in Rusia si Ucraina.

Real,-

Vanzarile retelei de hypermarketuri real,- au fost de 2,6 miliarde euro in primul trimestru din acest an, in scadere cu 4,9% in euro. Cea mai mare parte a acestui rezultat provine din Germania – 2 miliarde euro – in scadere, insa, cu 3,6% fata de primele trei luni din 2008. In timp ce traficul a ramas la un nivel satisfacator, vanzarile de alimente marci proprii ale real,- au crescut semnificativ, cu peste 16%.
In Europa de Est, afacerile real,- au fost in continuare de succes, arata comunicatul oficial al Grupului Metro. Desi in euro vanzarile au scazut cu 9,1%, la 0,6 miliarde, la rate de schimb constante cresterea a fost de 11,3%. Cu exceptia Turciei, toate tarile au contribuit la aceasta crestere.

La real,- EBITDA a scazut cu 8 milioane de euro (fata de un plus de 2 milioane in Q1 2008), iar EBIT a inregistrat un minus de 56 de milioane.
Cheltuielile de capital au totalizat 18 milioane de euro (fata de 40 milioane in perioada similara din 2008) si au inclus cheltuielile de remodelare a magazinelor, precum si cele de deschidere a hypermarketului de la Constanta. Doua magazine neprofitabile au fost inchise in Germania.
La sfarsitul lunii martie, reteaua real,- numara 437 de magazine, din care 341 in Germania

Previziuni

Oficialii Grupului Metro afirma ca efectele crizei financiare asupra vanzarilor sunt greu de estimat si recunosc scaderea dinamicii vanzarilor si a veniturilor companiei in 2009. Ele vor fi insa contracarate prin preturi agresive si o noua strategie de marci proprii pentru real,-.
Compania isi mentine previziunile de crestere a vanzarilor de sase procente pentru anul 2009, la nivelul intregului grup.
La 31 martie 2009, Grupul Metro avea 2.116 magazine.
 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content