Respect 18! Prima initiativa privata de responsabilizare a comerciantilor din Romania
Sub sloganul "Nu vindem minori alcoolului", compania InBev Romania va dezvolta primul program privat de responsabilizare a comerciantilor privind vanzarea de alcool catre minori.
Campania "Respect 18!" a fost demarata la sfarsitul lunii septembrie, in Ploiesti, la Doroftei Pub, cu o dezbatere despre fenomenul consumului de alcool in randul minorilor, la care au fost invitati sa participe comerciantii din Ploiesti.
Alaturi de acestia au fost prezenti reprezentanti ai Inspectoratului Judetean de Politie Prahova, Inspectoratului Scolar Prahova, Spitalului Judetean de Pediatrie Ploiesti, precum si gazda evenimentului, Leonard Doroftei.
InBev a ales sa desfasoare campania " Respect 18 " in Ploiesti, unde este amplasata una dintre cele doua fabrici ale producatorului de bere, se precizeaza intr-un comunicat al companiei. Initiativa InBev Romania constituie o premiera in Romania, fiind pana in prezent, singura campanie de responsabilizare a comerciantilor privind vanzarea de alcool catre minori.
Cu o durata de doua luni, octombrie-noiembrie 2008, programul vizeaza in principal informarea comerciantilor din Ploiesti asupra efectelor negative ale consumului de alcool in randul minorilor, atat din perspectiva sanatatii corporale cat si din perspectiva dezvoltarii psiho-socio-culturale ale acestora si a integrarii lor in societate.
Reprezentantii catorva sute de centre comerciale si restaurante din oras au fost invitati sa se alature acestei initiative expunand in locatiile lor materialele cu insemnele campaniei.
Un studiu efectuat de Inspectoratul Scolar Prahova in anul 2007 in randul liceenilor din judetul Prahova pe un esantion reprezentativ arata ca 92% dintre minori au consumat ocazional alcool. Mai bine de jumatate din liceenii prahoveni au spus ca au consumat alcool la discoteca.
Studiul ESPAD (European School Survey Project on Alcohol and other Drugs) realizat tot in anul 2007, la nivel national, arata ca 52% dintre adolescentii din Romania au experimentat starea de ebrietate.
"Programul nostru a luat nastere in urma semnalelor tot mai dese din media, care dezvaluie ca acest fenomen tinde sa ia amploare. Credem ca daca noi, ca si comercianti si producatori actionam responsabil, putem interveni semnificativ in diminuarea cantitatii de alcool consumate de catre minori", a declarat Marius Avram, Director de Operatiuni pentru Romania, Croatia, Cehia, Ungaria si Cuba.
Campania Respect 18 ! continua astfel o serie de actiuni de responsabilitate sociala incepute de InBev Romania in anul 2006 si orientate atat spre consumul responsabil de alcool in randul tinerilor, cat si asupra protectiei mediului.
Adaugă comentariu nou