FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > real,- extinde parteneriatele cu producatorii locali

real,- extinde parteneriatele cu producatorii locali

real,- Hypermarket Romania continua seria actiunilor plasate sub egida programului „Produceti romaneste, Vindem romaneste” cu organizarea la Brasov a primului forum dedicat producatorilor agricoli locali  din centrul tarii, prin care urmareste identificarea si dezvoltarea unor contracte de parteneriat cu producatorii locali din zona, pentru aducerea pe rafturile magazinelor real,- a cat mai multor produse autohtone.

Desi Romania este tara europeana care detine capacitatea de a hrani de 4-5 ori mai multi oameni decat locuitorii sai, analizele specialistilor din agricultura si comert si realitatea de zi cu zi arata ca agricultorii romani nu se pot dezvolta la potentialul care exista, in parte deoarece nu reusesc decat in mica masura sa isi desfaca produsele in marile retele comerciale din tara.

Producatorii locali incearca, intr-o majoritate de 70% din productia totala, sa vanda produsele pe cont propriu, tocmai pentru ca nu au fost create mecanisme pe deplin functionale in domeniul comertului intern cu produse agricole.

Remedierea disfunctionalitatilor de pe lantul de distributie a produselor alimentare locale incepe cu construirea unor punti de comunicare eficienta intre actorii implicati, pornind de la micul fermier, continuand cu procesatorii de legume, fructe, carne, lapte etc. si concluzionand la nivelul marilor distribuitori si comercianti.

Tocmai inlaturarea acestor deficiente este vizata de programul „Produceti romaneste, Vindem romaneste”, pus la punct de real,- Hypermarket Romania, care include forumuri de informare, precum cel din aceste zile, de la Brasov, precum si mai multe zeci de targuri de produse traditionale si ecologice, organizate pe rand in toate magazinele din reteaua real,-. Forumul de informare de la Brasov este realizat in colaborare cu Consiliul Judetean Bratov si cu Camera de Comert si Industrie a Judetului Brasov, dar si cu sprijinul Directiei pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala Brasov si al Breslei Mestesugarilor din Transilvania.

„La fiecare forum ne propunem nu doar contactarea si informarea producatorilor locali cu privire la posibilitatea dezvoltarii de parteneriate, ci si oferirea de parghii si mecanisme care sa ii ajute sa isi consolideze propriile afaceri, pentru a deveni prosperi si a contribui la crearea unei economii locale puternice. La forum ne prezentam pe noi si proiectul nostru producatorilor, iar pe cei care au potential sa colaboreze cu noi ii invitam la un targ de achizitii in care ne asezam la masa discutiilor cu totii, achizitori si producatori, pentru a incheia parteneriate si a aduce pe rafturile magazinelor real,- cat mai multe produse locale”, a spus Thierry Guillon Verne, director comercial real,- Hypermarket Romania.

Pana acum, real,- a organizat forumuri de informare si targuri de achizitii pentru producatorii din vestul tarii, la Timisoara si Oradea, si din Dobrogea, la Constanta, in parteneriat cu autoritatile locale din cele trei judete, precum si cateva zeci de editii ale targurilor de produse traditionale si ecologice, sub genericul „Savoarea gustului de odinioara”.

Cele mai importante rezultate sunt insa contractele de furnizare semnate cu producatorii locali. In prezent, aproximativ 90% dintre partenerii de afaceri ai real,- Hypermarket Romania sunt companii romanesti. In sectorul alimentar, real,- colaboreaza cu peste 500 de companii care produc sau distribuie produse romanesti, cu desfacere locala, regionala sau nationala.

De la inceputul programului  „Produceti romaneste, vindem romaneste”, numarul furnizorilor locali s-a marit cu 20%, adica cu peste 90 de noi furnizori.

In cazul unor categorii de produse, s-au inregistrat cresteri spectaculoase ale volumelor comercializate din piata interna: mere (peste 2.000 de tone in sezonul 2011/2012, cu  peste 40% mai mult decat in anul anterior), suc natural de mere (mai mult de 150.000 de litri vanduti pana acum in 2012), cartofi (peste 1.000 de tone), capsuni (cu 38% mai mult decat in 2011) etc.

De la inceputul programului, au intrat in selectia permanenta a hipermarketurilor real,- aproape 250 de articole noi, realizate de catre peste 100 de furnizori contactati cu aceste ocazii.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content