Raportul local vs. international in top-ul Superbrands Romania 2013: 1/4 | Progresiv

Brandurile romanesti reprezinta 25% din totalul brandurilor eligibile pentru statutul de Superbrand in 2013, in grupul acestora sectorul FMCG fiind reprezentat de Borsec (Romaqua Grup), Bunatati de la Bunica (Orkla Foods), Napolact (Friesland Campina), Scandia Sibiu, Timisoreana si Ursus (SAB Miller). Raportul local vs. international in top-ul Superbrands Romania 2013: 1/4


Superbrands Romania a anuntat astazi incheierea fazei de jurizare si de cercetare de piata, ca prima etapa in editia pentru 2013. Astfel, aproximativ 300 de branduri din 52 de categorii de produse si servicii s-au calificat pentru statutul de Superbrand in Romania, in cadrul editiei a 6-a a programului Superbrands.
Cercetarea de piata a fost realizata online de catre compania IPSOS pe un  esantion de 1500 de consumatori romani cu varste cuprinse intre 18 si 54 de ani, reprezentativ la nivel urban. Conform studiului citat, mai mult de jumatate (55%) dintre consumatori sustin ca, atunci cand au posibilitatea, aleg marcile romanesti in defavoarea celor straine, iar 60% dintre consumatori considera ca sprijina economia locala atunci cand cumpara marci autohtone. In plus, marcile romanesti de top sunt vazute ca fiind branduri ce ofera un raport corect calitate-pret de catre 41% dintre consumatori, iar 30% considera ca acestea au un design si o prezentare atragatoare.

Cu toate acestea, in grupul celor 15 branduri lider in Superbrands Romania 2013, sectorul FMCG este reprezentat doar de branduri internationale : Pampers, Ariel, Gillette, Dr.Oetker si Nivea. Acestea activeaza pe piata romaneasca de foarte multi ani si sunt lideri pe categorii mari din FMCG. „Grupul celor 15 branduri considerate anul acesta de romani ca fiind Superbrands este  dominat de branduri germane cu o reputatie excelenta,  branduri aspirationale pentru consumatorii romani, modele de consecventa, de inalta calitate si de incredere transmisa consumatorului, Mercedes- Benz, BMW si Dr Oetker mentinandu-se in grupul brandurilor lider ca si in editiile trecute. Procter & Gamble este compania care propulseaza anul acesta trei branduri in grupul liderilor Superbrands: Pampers, Ariel si Gilette”, se arata in comunicatul Superbrands.

Metodologia

Lista brandurilor eligibile pentru statutul Superbrands a fost obtinuta in baza metodologiei internationale Superbrands care cuprinde doua etape importante. In prima etapa, Consiliul Superbrands, alcatuit din 25 de specialisti in management, marketing, comunicare si branding, a asigurat selectia calitativa a listei de branduri, evaluand 1.395 de branduri din 52 de categorii.  In urma acestei selectii,  578 de branduri calificate au fost  incluse in cercetarea de piata realizata de catre Superbrands Romania cu sprijinul  IPSOS.
Spre sfarsitul acestui an sau la inceputul lui 2014 urmeaza sa fie publicata si cartea Superbrands pentru Romania, editia a 6-a. Prezentarea brandurilor cu statutul de Superbrand in aceasta carte este conditionata de plata unei taxe de catre detinatorii acestora.


Brandurile din portofoliu Reckitt
Reckitt își restructurează portofoliul pentru a-și asigura o creștere accelerată
Grupul Reckitt Benckiser anunță un nou proces de reorganizare a companiei în vederea generării unei creșteri acelerate. Acesta prevede o...
angajati fericiti
Săptămâna de muncă de patru zile în România: cum o aplicăm și avantajele sale
În domeniul dinamic al forței de muncă, căutarea echilibrului între viața profesională și cea personală a condus la noi forme de organizare...
AAylex One restaurant Cocorico in parteneriat cu Auchan
AAylex ONE deschide primul restaurant Cocorico în parteneriat cu Auchan
Grupul AAylex ONE, producătorul brandului de carne de pui Cocorico, demarează un parteneriat cu Auchan Retail România și lansează un nou concept...
ATAC Galati Atac by Auchan hipermarket discounter hiperdiscounter deschidere magazin nou. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
ATAC by Auchan ajunge la cel de-al cincilea magazin
Auchan deschide un nou magazin ATAC Hiper Discount, formatul cu cele mai mici prețuri al rețelei, în Galați, după unitățile inaugurate în...
Logistica Supply chain colete transportatori firma de curierat. Colete trimise de la magazine si parteneri. Vezi pe revistaprogresiv.ro.
Packeta România ajunge la 1.800 magazine online și selleri parteneri
Packeta România, platformă digitală globală pentru ecommerce, parte din Packeta Group, anunță extinderea rețelei de magazine online și...
Nestle_rezultate financiare primul semestru 2024
Nestlé România, creștere organică de trei ori mai mare decât media grupului
Grupul Nestlé a înregistrat pentru primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 45 de miliarde de franci elvețieni, marcând un avans...