Raport Tetra Pak: Lactatele UHT in crestere puternica pe piata romaneasca
Piata romaneasca de produse lactate lichide a fost, in 2009, de 856 milioane litri, in scadere cu 1% fata de 2008, arata raportul bianual Indexul Lactatelor Tetra Pak, dat publicitatii pe 12 iulie. Acesta este cel mai mare segment din categoria lactatelor lichide si este urmat de cel al laptelui simplu, cu 793 milioane litri si in scadere cu 1,8% fata de 2008.
Segmentul altor produse lactate lichide s-a cifrat la 63 milioane litri, reprezentand un avans de 10,5% fata de 2008, iar cel al produselor lactate lichide pasteurizate a fost de 108 milioane litri, de asemenea in crestere cu 27,7% fata de anul precedent. Laptele simplu ultrapasteurizat a marcat o crestere a volumului de 26,7% in 2009 fata de 2008, ajungand la 98 milioane litri, mai indica Indexul Tetra Pak, in timp ce segmentul altor produse lactate UHT a raportat cea mai mare crestere, de 38,1%, pana la 10 milioane de litri.
Raportul Tetra Pak estimeaza ca piata romaneasca a produselor lactate lichide va ramane relativ stabila, pana in 2012, cand va ajunge la 854 milioane litri. O crestere apreciabila este prevazuta pentru segmentul UHT, pentru care Tetra Pak estimeaza in 2010 o piata de 167 milioane litri, in crestere cu 15,6% fata anul trecut. Cat priveste o segmentare pe tipuri de lapte, in 2009 laptele neprocesat reprezinta in continuare circa trei sferturi din piata romaneasca (68,7%), fata de 31,1% pentru laptele lichid si un nesemnificativ 0,3% pentru laptele praf.
„Consumul global de lactate lichide este de asteptat sa creasca cu 2,4% CAGR din 2009, ajungand la 283,2 miliarde de litri in 2012, conform previziunilor Tetra Pak. Chiar si in timpul crizei financiare la nivel mondial, consumul global de lapte si alte lactate lichide a crescut cu 1,8% din 2008 pana in 2009. Cresterea constanta a consumului de lactate lichide este de asteptat sa continue la nivel mondial - cu o rata de crestere anuala (CAGR) estimata la 2,4% din 2009 pana in 2012, ceea ce reprezinta o estimare cu 0,2% peste prognoza noastra din decembrie 2009, facuta in timpul crizei economice”, a declarat Dennis Jönsson, Presedinte si Director Executiv, Tetra Pak Group.
Indexul Lactatelor Tetra Pak este un raport bianual, menit sa ajute producatorii de lactate sa identifice noi oportunitati de crestere economica, oferind totodata toate informatiile culese de observatorii industriei asupra celor mai recente evenimente, cifre si tendintele legate de industria lactatelor la nivel mondial.
Datele continute in raport sunt colectate dintr-o varietate de surse Tetra Pak si externe si sunt analizate de catre experti Tetra Pak ai pietei produselor lactate.
Adaugă comentariu nou