Producatorii de bere sunt sceptici de evolutia pietei in 2013, dupa un plus de 7% anul trecut
Vanzarile de bere au crescut anul trecut cu 7%, la 18,2 milioane hectolitri, datorita evenimentelor sportive si culturale din 2012 dar si vremii calduroase, potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei, care reuneste principalii producatori din Romania.
"A fost un an in care piata berii s-a dezvoltat, dar nu suntem foarte fericiti pentru ca este o dezvoltare conjuncturala. Au fost doi factori care au influentat piata in 2012. in primul rand a fost avalansa de evenmimente sportive si culturale, iar in al doilea rand a fost vremea buna, lunile iunie iulie si august avand de trei ori mai multe zile calduroase fata de 2011”, a declarat directorul general al Asociatiei Berarii Romaniei, Constantin Bratu.
Pentru acest an reprezentantii asociatiei nu se asteapta la o evoltie asemanatoare cu cea de anul trecut. „Nu am vazut o crestere a puterii de cumparare ca sa vad un avans al nivelului pietei si in 2013”, a adaugat Constantin Bratu.
Consumul de bere per capita s-a situat la circa 90 de litri pe cap de locuitor in 2012.
In functie de vanzarile pe tipuri de ambalaje, cea mai mare pondere este detinuta de berea ambalata in PET (52,5% din piata), urmata de cea la sticla (28,2%), cutie (15,8%) si halba (3,5%). Ponderea vanzarilor a continuat sa creasca si in 2012 la PET si doza, in timp ce la sticla si keg/butori au scazut.
Exporturile au atins un nivel istoric, de 230.000 de hectolitri, ceea ce reprezinta 1,23% din productia locala de bere. Importurile au fost de 430.000 de hectolitri, acoperind 2% din piata.
Asociatia Berarii Romaniei reuneste cinci mari producatori (Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group borsec, Ursus Breweries si United Romanian Breweries Bereprod) si o mini-berarie (Clinica de bere), furnizand peste 90% din cantitatea de vanduta in Romania (16,6 milioane hectolitri).
Adaugă comentariu nou