Planurile Meda pentru 2013: cresterea cifrei de afaceri si investitii de 1,4 milioane euro | Progresiv

Meda, unul dintre cei mai importanti producatori de mezeluri din Romania, estimeaza pentru 2013 o cifra de afaceri de aproximativ 28,5 de milioane euro, cu 5% mai mare, comparativ cu 2012. Evolutia vine pe fondul unei contractii prelungite a pietei de profil a carei valoare totala se ridica la 800 milioane de euro. Planurile Meda pentru 2013: cresterea cifrei de afaceri si investitii de 1,4 milioane euro

„Meda a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 27 de milioane de euro, cu o profitabilitate de 100.000 de euro in scadere. Ultimii doi ani au fost extrem de dificili pentru aceasta industrie. Au existat perioade in care pretul la anumite materii prime a crescut chiar si cu 60%. Ne-am asumat scaderea profitabilitatii din dorinta de a mentine preturile la un nivel acceptabil. De altfel, inca de la inceputul crizei strategia noastra a fost de supravietuire fara a intra pe pierdere. Nu cred ca exista strateg bun care in anul 2013 sa poata vorbi despre o crestere a profitabilitatii mai ales ca inceputul de an nu a fost deloc usor: piata s-a contractat , concurenta neloiala este in crestere mai ales pe zonele dinafara marilor orase, iar sursele de finantare sunt mai greu de gasit”, declara Florin Rizea, Director General Meda.

In acest context, cresterea cifrei de afaceri preconizata pentru anul in curs vine pe fondul investitiilor si a cresterii distributiei numerice. Bugetul de investitii planificat este de 1,4 milioane de euro, iar o mare parte din acesti bani sunt alocati finalizarii proiectului de modernizare a indentitatii vizuale (800.000 de euro). In urma acestui proces, numele companiei MEDA a devenit brandul reprezentativ pentru produsele premium si mainstream, iar pentru acoperirea segmentului economy a fost lansata recent gama 1 Mai, care cuprinde deja 22 de produse. Pentru gama 1 Mai se asteapta sa contribuie la cifra de afaceri cu 8%. Odata cu acest proces s-au lansat si trei sortimente noi de salam in gama Meda:  Vienez, Tirolez si Fermierul.

Restul banilor vor merge catre echipamente si logistica: 400.000 de euro in echipamente de ambalare si vidare si peste 150.000 de euro in deschiderea unui nou depozit regional la Bacau, care va fi inaugurat la inceputul lunii iulie. Prin deschiderea acestui nou centru de distributie, Meda vizeaza sa isi intareasca prezenta in nordul Moldovei. Compania mai detine alte 6 depozite proprii, 3 in Bucuresti si cate unul in Craiova, Turda si Arad, prin intermediul carora se realizeaza distributia directa.

“Distributia numerica este foarte importanta pentru noi pentru ca ne ajuta sa contrabalansam puterea marilor retele internationale unde avem probleme in a crea un minim de profitabilitate. In acest moment, canalul traditional inca detine o pondere in vanzarile noastre si recent am demarat si programe de trade marketing tinand cont de specificul fiecarei zone”, completeaza managerul. Cu toate ca proximitatea joaca un rol important, recent compania a renuntat la cele 7 magazine de desfacere proprii, in prezent mai existand doar o singura astfel de unitate. “Am observat ca oamenii si-au schimbat comportamentul de cumparare, nu mai ies din casa doar pentru a cumpara mezeluri. Prin urmare, cheltuiala cu aceste magazine nu mai era justificata”, explica Rizea. Media de consum a mezelurilor este, in Romania, de trei ori pe saptamana. Romanii cumpara aproximativ 200 – 300 de grame pe achizitie. Perioada in care consumul de mezeluri este cel mai ridicat este toamna.  Consumul scade in postul Craciunului, in luna ianuarie si in perioada Pastelui.

Cele mai cautate produse Meda sunt crenvurstii din piept de pui in membrana naturala, carnatii polonezi, cotletul haiducesc, kaiserul si carnatii semiafumati. Regiunea in care Meda inregistreaza cele mai mari vanzari este reprezentata de Bucuresti si sudul tarii. In acest moment, compania nu colaborari de marca privata decat punctuale. “Am evitat de la bun inceput sa facem produse marca privata si asta pentru ca, uitandu-ne in jur, am vazut cazuri in care companiile au ajuns in situatia de a face mai mult produse pentru retaileri si au pierdut controlul afacerii”, subliniaza reprezentantul companiei. In ceea ce priveste exporturile de produse, acestea reprezinta sub 10% din vanzarile companiei, iar pietele de desfacere sunt cu precadere tarile europene unde exista comunitati de romani.

In cei 15 ani de la infiintare, Meda a investit peste 20 milioane euro in extinderea capacitatii de productie si achizitionarea de echipamente de procesare a carnii de ultima generatie. In prezent, capacitatea de productie a fabricii este de  12.000 tone/an. Compania Meda este detinuta de femeia de afaceri Luchi Georgescu.

AAylex One restaurant Cocorico in parteneriat cu Auchan
AAylex ONE deschide primul restaurant Cocorico în parteneriat cu Auchan
Grupul AAylex ONE, producătorul brandului de carne de pui Cocorico, demarează un parteneriat cu Auchan Retail România și lansează un nou concept...
ATAC Galati Atac by Auchan hipermarket discounter hiperdiscounter deschidere magazin nou. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
ATAC by Auchan ajunge la cel de-al cincilea magazin
Auchan deschide un nou magazin ATAC Hiper Discount, formatul cu cele mai mici prețuri al rețelei, în Galați, după unitățile inaugurate în...
Logistica Supply chain colete transportatori firma de curierat. Colete trimise de la magazine si parteneri. Vezi pe revistaprogresiv.ro.
Packeta România ajunge la 1.800 magazine online și selleri parteneri
Packeta România, platformă digitală globală pentru ecommerce, parte din Packeta Group, anunță extinderea rețelei de magazine online și...
Nestle_rezultate financiare primul semestru 2024
Nestlé România, creștere organică de trei ori mai mare decât media grupului
Grupul Nestlé a înregistrat pentru primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 45 de miliarde de franci elvețieni, marcând un avans...