Planificare si eficienta in cumparaturile romanilor | Progresiv

Majoritatea romanilor din mediul urban (77%) considera ca cel mai important lucru atunci cand fac cumparaturi este sa fie bine tratati de catre personalul magazinului. Alte criterii importante pentru romani sunt cele legate de eficienta actului de cumparare: acestia isi planifica dinainte ce isi doresc sa cumpere (67%) si sunt orientati sa achizitioneze toate lucrurile de care au nevoie dintr-un singur magazin (63%). Planificare si eficienta in cumparaturile romanilor

La polul opus se afla criteriile sociale si emotionale asociate cu actul de cumparare, cum ar fi socializarea cu alti cumparatori (20%), cumpararea unor produse pentru propriul rasfat (19%) sau mersul la cumparaturi doar pentru a fi in pas cu moda (12%).   

21% dintre romanii din mediul urban „alearga dupa reduceri”
Segmentarea respondentilor in functie de motivatiile cumpararii releva faptul ca 21% dintre romanii din zona urbana sunt orientati in special catre pret, cautand mereu reduceri, chilipiruri sau promotii. Atunci cand aleg un magazin, acesti cumparatori nu sunt interesati prea mult de facilitatile pe care le ofera acesta sau de varietatea gamei de produse, dar isi doresc totusi sa cumpere produse de calitate si proaspete. Ei sunt mai inclinati sa cumpere in functie de promotiile existente in cataloagele retailerilor si nu obisnuiesc sa faca cumparaturi mari. In general, acesti cumparatori sunt femei, cu varsta peste 55 de ani si cu educatie medie.

Cumparaturi  planificate
Doar un sfert dintre romani declara ca se decid direct in magazin asupra produselor pe care le cumpara. Cei mai multi (75%) fie au o lista de cumparaturi  pe care o respecta in totalitate, fie stiu ce vor sa cumpere, dar totusi achizitioneaza si alte produse in afara de cele planificate.

Impactul cataloagelor promotionale
Gradul de penetrare al pliantelor promotionale in mediul urban este de 82%, restul de 18% dintre persoanele din mediul urban declarand ca nu primesc astfel de materiale publicitare in cutia postala.

44% dintre persoanele intervievate in mediul urban au declarat ca citesc pliantele promotionale si fac cumparaturi  in functie de acestea, in timp ce 33% spun ca doar le citesc insa fara a cumpara in functie de acestea. Cataloagele promotionale au un impact mai ridicat asupra femeilor si asupra persoanelor in varsta.

“Constatam ca romanii sunt destul de orientati catre eficienta actului de cumparare. Nu numai ca obisnuiesc sa le planifice si sa se documenteze inainte, dar isi doresc sa nu dedice prea mult timp acestei activitati, preferand cumparaturile dintr-un singur magazin”, spune Andi Dumitrescu, director general GfK Romania.

Shopping Monitor
Shopping Monitor este un studiu sindicalizat realizat de GfK care permite o intelegere complexa a comportamentului de cumparare si a preferintelor consumatorilor in functie de tipurile de canale de cumparare preferate, retailerii preferati si atitudinea pe care o au fata de cumparaturi in general. Acest studiu ajuta la identificarea punctelor tari si a punctelor slabe ale retailerilor din perspectiva cumparatorilor.

Raportul include si o segmentare a cumparatorilor in functie de motivatiile relevante de cumparare. Datele au fost culese in noiembrie 2008 prin metoda CATI, iar esantionul de 1000 de respondenti este reprezentativ pentru persoanele peste 15 ani din mediul urban. Acest studiu se desfasoara de 10 ani in 12 tari din Europa Centrala si de Est (Bosnia & Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Polonia, Romania, Rusia - Moscova si St. Petersburg, Serbia, Slovacia, Slovenia si Ucraina).


GfK Romania este lider in clasamentul companiilor de cercetare de piata din Romania, cu o cifra de afaceri de 9.1 milioane euro in 2008.

Brandurile din portofoliu Reckitt
Reckitt își restructurează portofoliul pentru a-și asigura o creștere accelerată
Grupul Reckitt Benckiser anunță un nou proces de reorganizare a companiei în vederea generării unei creșteri acelerate. Acesta prevede o...
angajati fericiti
Săptămâna de muncă de patru zile în România: cum o aplicăm și avantajele sale
În domeniul dinamic al forței de muncă, căutarea echilibrului între viața profesională și cea personală a condus la noi forme de organizare...
AAylex One restaurant Cocorico in parteneriat cu Auchan
AAylex ONE deschide primul restaurant Cocorico în parteneriat cu Auchan
Grupul AAylex ONE, producătorul brandului de carne de pui Cocorico, demarează un parteneriat cu Auchan Retail România și lansează un nou concept...
ATAC Galati Atac by Auchan hipermarket discounter hiperdiscounter deschidere magazin nou. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
ATAC by Auchan ajunge la cel de-al cincilea magazin
Auchan deschide un nou magazin ATAC Hiper Discount, formatul cu cele mai mici prețuri al rețelei, în Galați, după unitățile inaugurate în...
Logistica Supply chain colete transportatori firma de curierat. Colete trimise de la magazine si parteneri. Vezi pe revistaprogresiv.ro.
Packeta România ajunge la 1.800 magazine online și selleri parteneri
Packeta România, platformă digitală globală pentru ecommerce, parte din Packeta Group, anunță extinderea rețelei de magazine online și...
Nestle_rezultate financiare primul semestru 2024
Nestlé România, creștere organică de trei ori mai mare decât media grupului
Grupul Nestlé a înregistrat pentru primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 45 de miliarde de franci elvețieni, marcând un avans...