FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Piata cafelei, inca in usor declin, potrivit directorului general al Tchibo Romania

Piata cafelei, inca in usor declin, potrivit directorului general al Tchibo Romania

Piata produselor de cafea din Romania ramane in usor declin, desi “2012 a fost un an mai bun ca 2011”, spune Laurentiu Boboc, Directorul General al Tchibo Romania, care estimeaza valoarea acesteia la 300 de milioane de euro. Trendul descendent este in continuare alimentat de puterea de cumparare scazuta, dar si de cresterea costurilor cu materia prima.

“Traim vremuri interesante, mai ales ca incepand cu 2009 exista o tendinta a scaderii consumului de produse premium, insa suntem aici pe termen lung. Credem in piata locala pentru ca, spre deosebire de alte tari din Europa de Est, exista o apetenta pentru cafeaua macinata, care este si punctul nostru forte. Tchibo International este de altfel unul dintre cei mai mari producatori de cafea macinata din lume, cu o cifra de de peste 3,6 miliarde de euro in 2012”, afirma executivul.

Acesta mai vorbeste si despre trendurile prezente in piata, precum cresterea segmentului de espresso sau al celui de capsule. „Obiceiurile de consum se schimba rapid pe masura ce oamenii calatoresc si experimenteaza alte culturi. Pe de alta parte, cresterea consumului de capsule este o evidenta a stilului nostru de viata. Partea buna pentru noi este ca vorbim despre segmente unde nu exista inca traditie in Romania si unde Tchibo are sansa sa aduca plus valoare, sa se impuna”, mai spune Laurentiu Boboc.

Planurile pe termen lung sunt reconfirmate si de strategia companiei care, in ciuda crizei, si-a extins recent portofoliul pe segmentul premium prin lansarea brandului Privat Kaffee. Este vorba despre o gama de cafele de origini alcatuita din trei sortimente: Brazil Mild, Guatemala Grande si African Blue. “Majoritatea cafelelor pe care le consumam sunt amestecuri de boabe din diferite regiuni combinate pentru a se obtine anumite particularitati ale bauturilor preparate. Esenta cafelei se dezvaluie în cafelele de origine, acele soiuri de cafea ce sunt cultivate într-o singura tara sau regiune. Privat Kaffee este realizata din boabe de cafea 100% Arabica, culese de pe planta?ii aflate la altitudini de peste 1400 m”, explica Mihaela Babeanu, Marketing Manager Tchibo Romania. Produsele poarta sigla Rainforest Alliance CertifiedTM, o organizatie ce sustine protectia mediului, recunoscuta la nivel mondial, care se ocupa de îmbunatatirea sustenabila a conditiilor de lucru pentru om si natura, in tarile de origine ale cafelei.

Vordind despre momentul nu tocmai propice pentru lansarea unui brand premium, Laurentiu Boboc spune ca „Romania este o piata care face sens pentru noi sa investim. Consumul de cafea este de trei ori mai redus ca in Germania si printre cele mai mici din toata Europa. Vrem ca Privat Kaffee sa devina un flagship brand in portofoliul local. Trebuie doar sa avem rabdare cu consumatorii si incredere ca odata depasita aceasta perioada ei vor fi fideli acelor branduri care au ramas constante in calitate”. Pentru moment, peste jumatate din vanzarile companiei in Romania sunt realizate de brandul Tchibo Exclusive, pozitionat pe segmentul mainstream. Compania mai comercializeaza local si brandurile Tchibo Family si Eduscho, in segmentul economic, Tchibo Espresso, in segmentul premium, si Davidoff, in segmentul super-premium.

In ceea ce priveste o posibila evolutie a pietei cafelei in 2013, reprezentantul Tchibo spune ca lucrurile sunt in stransa legatura cu increderea consumatorilor. “Daca tinem cont de aceasta corelatie, si ne uitam si la studiile de profil care arata o evolutie mai buna a acestui indice, atunci piata ar trebui cel putin sa se mentina”, spune Laurentiu Boboc. Cat despre o eventuala majorare de preturi, Mihaela Babeanu spune ca “ultima crestere pe care am operat-o a fost in urma cu un an si jumatate si a fost mai mult decat justificata ca urmare a evolutiei preturilor la materiile prime. A fost un moment cand pretul cafelei Arabica a crescut foarte mult, iar industria cafelei este dependenta de materia prima si aici nu detinem noi controlul. Totusi, anul acesta nu vom fi nevoiti sa luam o astfel de decizie pentru ca nu exista previziuni de crestere a preturilor la materia prima”.  

In Romania, produsele companiei au intrat in piata incepand cu 1997, prin intermediul unor importuri, iar in 2001 a fost infiintata oficial reprezentanta Tchibo. In prezent, Romania este a doua tara ca importanta din Sud Estul Europei cu un volum anual de aproximativ 20.000 tone cafea. Compania este al treilea jucator din piata, dupa Kraft si Strauss, cu o cota de piata estimata de reprezentantii acesteia la 7%.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content